Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Skunk Apes, KT-22 och liknande
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 941533" data-attributes="member: 66286"><p>Är man 193cm lång funkar nog en 169 i parken också. </p><p>Skunkapan är ju twin dessutom så då går det att slänga den där switchcorken om man känner för det :P</p><p></p><p>Min personliga åsikt kring det där är att jag hellre har en twin än en större nos än tail. Mest för att jag hellre vill ha en allroundbräda snarare än olika brädor för olka ändamål och då tycker jag en twin ger mer möjligheter.</p><p></p><p>Att åka transportsträckor är ett helvette och då är det skönt att kunna slänga runt och åka fakie för att anstränga lite andra muskler ett tag. Sen när pudret tagit slut och man är hänvisad till pist så blir det ju monogtråkit att bara åka regular hela tiden. Då är det skönt att köra fakie. Sen är det ju hippt att åka fakie i puder också har man ju sett i de häfta filmerna i bildradion.</p><p></p><p>De bästa brädåkarna har som ambition att vara lika bra regular som fakie. Mitt mål är att vara lika dålig på regular/fakie antar jag (eftersom jag inte är nåt proffs direkt)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 941533, member: 66286"] Är man 193cm lång funkar nog en 169 i parken också. Skunkapan är ju twin dessutom så då går det att slänga den där switchcorken om man känner för det :P Min personliga åsikt kring det där är att jag hellre har en twin än en större nos än tail. Mest för att jag hellre vill ha en allroundbräda snarare än olika brädor för olka ändamål och då tycker jag en twin ger mer möjligheter. Att åka transportsträckor är ett helvette och då är det skönt att kunna slänga runt och åka fakie för att anstränga lite andra muskler ett tag. Sen när pudret tagit slut och man är hänvisad till pist så blir det ju monogtråkit att bara åka regular hela tiden. Då är det skönt att köra fakie. Sen är det ju hippt att åka fakie i puder också har man ju sett i de häfta filmerna i bildradion. De bästa brädåkarna har som ambition att vara lika bra regular som fakie. Mitt mål är att vara lika dålig på regular/fakie antar jag (eftersom jag inte är nåt proffs direkt) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Skunk Apes, KT-22 och liknande
Tillbaka
Topp