Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skydd - Egen risk/Ansvar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 499173" data-attributes="member: 74439"><p>LoBoMan: Om du hade läst innan du svarat hade ditt svar nog sett annorlunda ut...Dessutom handlar inte allt om utrustning, finns ingen utrustning i världen som kan rädda ditt liv.</p><p></p><p>Mitt synsätt på det hela är att mina medåkare har ett ansvar att kunna rädda mitt liv. Låter kanske hårt men i 10 fall av 10 värderar jag mitt liv högre än kompisens, och väljer mina åkkompisar därefter, tvingas jag åka med någon som saknar sond/spade lånar jag ut mina egna, de flesta blir glada och bara ett fåtal reagerar efter ett tag på att jag inte längre kan gräva upp dem om något skulle hända...</p><p>Jag anser inte att jag har ett ansvar att bära så mycket skydd som möjligt, för att kompisarna ska slippa rädda mig. Däremot har alla i gänget ett ansvar att kunna rädda varandra. Ta exemplet lavin. De flesta här tycker väl att en transa är ett måste, men varför? Oroväckande många motiverar transan med "så att jag kan bli hittad i en lavin". De människorna väljer jag att inte åka med, jag håller mig hellre till de som svarar "så att jag kan hitta min kompis".</p><p>Så ser jag på säkerhet</p><p>//Tompan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 499173, member: 74439"] LoBoMan: Om du hade läst innan du svarat hade ditt svar nog sett annorlunda ut...Dessutom handlar inte allt om utrustning, finns ingen utrustning i världen som kan rädda ditt liv. Mitt synsätt på det hela är att mina medåkare har ett ansvar att kunna rädda mitt liv. Låter kanske hårt men i 10 fall av 10 värderar jag mitt liv högre än kompisens, och väljer mina åkkompisar därefter, tvingas jag åka med någon som saknar sond/spade lånar jag ut mina egna, de flesta blir glada och bara ett fåtal reagerar efter ett tag på att jag inte längre kan gräva upp dem om något skulle hända... Jag anser inte att jag har ett ansvar att bära så mycket skydd som möjligt, för att kompisarna ska slippa rädda mig. Däremot har alla i gänget ett ansvar att kunna rädda varandra. Ta exemplet lavin. De flesta här tycker väl att en transa är ett måste, men varför? Oroväckande många motiverar transan med "så att jag kan bli hittad i en lavin". De människorna väljer jag att inte åka med, jag håller mig hellre till de som svarar "så att jag kan hitta min kompis". Så ser jag på säkerhet //Tompan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skydd - Egen risk/Ansvar
Tillbaka
Topp