Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skydd - Egen risk/Ansvar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LoBoMan" data-source="post: 499279" data-attributes="member: 16234"><p>Tompan14: Må vara att jag läste lite slarvigt men det jag skrev motsätter väl inte det du säger? Om jag får dra en liten parallell; Jag är hårt drillad i säkerhet när det gäller teknisk dykning och där dyker jag INTE med folk som har fel attityd, fel utbildning, fel utrustning, är dåligt tränade osv. Där går man tom ner på nivån där man ser vilken knop han har använt för att knyta fast backuplampan i karbinhaken (sjukt). Det är helt enkelt för att jag inte vill ha med mig clusterfucks när det går åt helvete, jag vill att teamet ska kunna dra ut mig ur vraket... Å andra sidan så kanske vrakdykning och skidåkning inte går att jmfr. men grundtanken måste gå att applicera. ALLA i gruppen är ansvariga för att ALLA ska han en möjlighet att komma hem... Kan ni inte som grupp enas om detta så kanske gruppsammansättningen är fel och ni har olika mål?</p><p></p><p>Situationen med spaden hade renderat till att den personen fått "sitta kvar i båten" den dagen om du förstår hur jag tänker. Men en utrustningsdetalj går alltid att fixa (köpa, låna eller hyra) värre är det med attityd..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LoBoMan, post: 499279, member: 16234"] Tompan14: Må vara att jag läste lite slarvigt men det jag skrev motsätter väl inte det du säger? Om jag får dra en liten parallell; Jag är hårt drillad i säkerhet när det gäller teknisk dykning och där dyker jag INTE med folk som har fel attityd, fel utbildning, fel utrustning, är dåligt tränade osv. Där går man tom ner på nivån där man ser vilken knop han har använt för att knyta fast backuplampan i karbinhaken (sjukt). Det är helt enkelt för att jag inte vill ha med mig clusterfucks när det går åt helvete, jag vill att teamet ska kunna dra ut mig ur vraket... Å andra sidan så kanske vrakdykning och skidåkning inte går att jmfr. men grundtanken måste gå att applicera. ALLA i gruppen är ansvariga för att ALLA ska han en möjlighet att komma hem... Kan ni inte som grupp enas om detta så kanske gruppsammansättningen är fel och ni har olika mål? Situationen med spaden hade renderat till att den personen fått "sitta kvar i båten" den dagen om du förstår hur jag tänker. Men en utrustningsdetalj går alltid att fixa (köpa, låna eller hyra) värre är det med attityd.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skydd - Egen risk/Ansvar
Tillbaka
Topp