Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skydd - Egen risk/Ansvar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sulan" data-source="post: 499518" data-attributes="member: 15034"><p>Tompan14: Du värderar alltid ditt eget liv högst, men när någon annan gör det genom att ha transciever för att kunna bli hittade snarare än att hitta andra vill du inte åka med dem? Låter lite dubbelt för mig.</p><p></p><p>jeppenator: Allt är en billig livförsäkring, jag avskyr det uttrycket. Att skuldsätta sig upp över öronen för att köpa en ny stor Volvo istället för sin gamla Nissan Micra är definitivt värt det den dag du kör in i en bergvägg.</p><p></p><p>Men för att hålla mig till frågan tycker jag att så länge gruppen vet vad alla har för utrustning är det OK. Men man ska inte behöva ta ett beslut som i exemplet om man klargjort innan att "på denna turen krävs ryggskydd"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sulan, post: 499518, member: 15034"] Tompan14: Du värderar alltid ditt eget liv högst, men när någon annan gör det genom att ha transciever för att kunna bli hittade snarare än att hitta andra vill du inte åka med dem? Låter lite dubbelt för mig. jeppenator: Allt är en billig livförsäkring, jag avskyr det uttrycket. Att skuldsätta sig upp över öronen för att köpa en ny stor Volvo istället för sin gamla Nissan Micra är definitivt värt det den dag du kör in i en bergvägg. Men för att hålla mig till frågan tycker jag att så länge gruppen vet vad alla har för utrustning är det OK. Men man ska inte behöva ta ett beslut som i exemplet om man klargjort innan att "på denna turen krävs ryggskydd" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skydd - Egen risk/Ansvar
Tillbaka
Topp