Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Skydd mot skidåkartumme?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Widski" data-source="post: 1328597" data-attributes="member: 188561"><p>Trist att du har gjort dig illa. Jag har råkat ut för samma sak en gång för en massa år sedan. De blev att tejpa, som i att fästa staven i handsken med silvertejp. Trillade såklart på samma tumme under efterföljande träning. H-vete vad det gjorde ont.</p><p></p><p>Så som jag föll så tror jag inte riktigt att nåt skydd hade räddat mig. Jag fick armbågen i backen, underarmen upp i luften och landade med höften mot tummen. Om du bara skyddar tummen bakom plast på handtaget så hindrar det ju inte att staven själv bryter tummen ur led. Kanske det till och med ökar risken om skyddet ger fler sätt att utöva våld mot tummen. Man vill ju inte sitta fast i en lång hävstång. </p><p></p><p>Däremot kanske nåt som stänger tumme mot övriga fingrar, såsom en tejpning, kanske kan vara nåt. Typ en flärp kardborre över tumme och pekfinger?</p><p></p><p>Eller så kanske jag inte förstår din tanke helt, men att testa fram nåt låter ju som ett jobb för en 3d printer. </p><p></p><p>Lärde mig förresten att skidåkartumme faktiskt var en riktig term. Hade aldrig hört det förut trots att jag råkat ut för det.</p><p>[URL unfurl="true"]https://doktor.se/fakta-rad/armar-hander-och-fingrar/skidakartumme[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Widski, post: 1328597, member: 188561"] Trist att du har gjort dig illa. Jag har råkat ut för samma sak en gång för en massa år sedan. De blev att tejpa, som i att fästa staven i handsken med silvertejp. Trillade såklart på samma tumme under efterföljande träning. H-vete vad det gjorde ont. Så som jag föll så tror jag inte riktigt att nåt skydd hade räddat mig. Jag fick armbågen i backen, underarmen upp i luften och landade med höften mot tummen. Om du bara skyddar tummen bakom plast på handtaget så hindrar det ju inte att staven själv bryter tummen ur led. Kanske det till och med ökar risken om skyddet ger fler sätt att utöva våld mot tummen. Man vill ju inte sitta fast i en lång hävstång. Däremot kanske nåt som stänger tumme mot övriga fingrar, såsom en tejpning, kanske kan vara nåt. Typ en flärp kardborre över tumme och pekfinger? Eller så kanske jag inte förstår din tanke helt, men att testa fram nåt låter ju som ett jobb för en 3d printer. Lärde mig förresten att skidåkartumme faktiskt var en riktig term. Hade aldrig hört det förut trots att jag råkat ut för det. [URL unfurl="true"]https://doktor.se/fakta-rad/armar-hander-och-fingrar/skidakartumme[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Skydd mot skidåkartumme?
Tillbaka
Topp