Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Skydd mot skidåkartumme?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1328625" data-attributes="member: 80520"><p>Jag vet inte vad en UCL-skada är för nånting.</p><p></p><p>Jag känner (minst) en person som skaffat sig skidåkartumme grund av att ha haft skidåkarremmen "fel". Fastnade i nånting i skogen, kraftigt ryck bakåt som helt togs upp av tummen -> liknande belastning som om man skulle ta emot sig med ett fall. Ganska ofta finns det trots allt andra sätt för än skada att uppkomma än den som är vanligast, många vägar som leder till Rom och allt det där.</p><p></p><p>Gällande relevansen i övrigt</p><p>a) Du har (fortfarande) inte sagt något om hur dina skador uppkommit, att då få tips lite vitt och brett är kanske inte så konstigt.</p><p>b) Om någon i framtiden söker i forumet efter skidåkartumme, eller läser en tråd den tycker verkar kunna innehålla bra information om att skydda sig mot skidåkartumme är tipset absolut relevant.</p><p></p><p>Nu gör jag dock som DrDim och slutar lägga energi här, det känns bortkastat. Jag hoppas du slipper fel tumrelaterade skidskador, oavsett hur du väljer att ha din skistrap.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1328625, member: 80520"] Jag vet inte vad en UCL-skada är för nånting. Jag känner (minst) en person som skaffat sig skidåkartumme grund av att ha haft skidåkarremmen "fel". Fastnade i nånting i skogen, kraftigt ryck bakåt som helt togs upp av tummen -> liknande belastning som om man skulle ta emot sig med ett fall. Ganska ofta finns det trots allt andra sätt för än skada att uppkomma än den som är vanligast, många vägar som leder till Rom och allt det där. Gällande relevansen i övrigt a) Du har (fortfarande) inte sagt något om hur dina skador uppkommit, att då få tips lite vitt och brett är kanske inte så konstigt. b) Om någon i framtiden söker i forumet efter skidåkartumme, eller läser en tråd den tycker verkar kunna innehålla bra information om att skydda sig mot skidåkartumme är tipset absolut relevant. Nu gör jag dock som DrDim och slutar lägga energi här, det känns bortkastat. Jag hoppas du slipper fel tumrelaterade skidskador, oavsett hur du väljer att ha din skistrap. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Skydd mot skidåkartumme?
Tillbaka
Topp