Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Skydda kameran i alpin terräng
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eddietheeagle" data-source="post: 505770" data-attributes="member: 42871"><p>Tjena,</p><p></p><p>Har läst flera inlägg om val av kamera samt vattentålig kamera osv. Jag valde att köpa en kamera som är en kompromiss mellan en lite klumpigare systemkamera och en halvtaskig liten digitialkamera och köpte Panasonic Lumix DMC-TZ5 som jag hitills är nöjd med. Tänkte dock att jag skulle se till att få lite schyssta bilder med mig från Gulmarg, Indien dit jag drar i slutet av januari. Behöver därför lite schyssta tips från de vise. Här är några funderingar från en kamera-amatör:</p><p></p><p>- Hur skyddar jag kameran bäst mot imma?</p><p>- Kan ni rekommendera något vettigt kamerafodral som inte är alltför klumpigt men som samtidigt skyddar kameran mot en liten krasch (vilket är ett obligatoriskt inslag på en skidtrip)?</p><p>- Jag kan ta sekvensbilder (3st i taget) men har märkt att det lätt blir suddiga bilder. Måste man hålla kameran helt still för att det skall bli bra (man vill ju följa åkaren) eller finns det något annat knep?</p><p></p><p>Over and out.</p><p></p><p>/Adam</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eddietheeagle, post: 505770, member: 42871"] Tjena, Har läst flera inlägg om val av kamera samt vattentålig kamera osv. Jag valde att köpa en kamera som är en kompromiss mellan en lite klumpigare systemkamera och en halvtaskig liten digitialkamera och köpte Panasonic Lumix DMC-TZ5 som jag hitills är nöjd med. Tänkte dock att jag skulle se till att få lite schyssta bilder med mig från Gulmarg, Indien dit jag drar i slutet av januari. Behöver därför lite schyssta tips från de vise. Här är några funderingar från en kamera-amatör: - Hur skyddar jag kameran bäst mot imma? - Kan ni rekommendera något vettigt kamerafodral som inte är alltför klumpigt men som samtidigt skyddar kameran mot en liten krasch (vilket är ett obligatoriskt inslag på en skidtrip)? - Jag kan ta sekvensbilder (3st i taget) men har märkt att det lätt blir suddiga bilder. Måste man hålla kameran helt still för att det skall bli bra (man vill ju följa åkaren) eller finns det något annat knep? Over and out. /Adam [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Skydda kameran i alpin terräng
Tillbaka
Topp