Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skyddsmattor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6650" data-attributes="member: 10565"><p>Visst är det tråkigt att en oskyldig flicka ska dö utan anledning. I alla fall tror jag att hon var i från Norge, men det är lika hemskt för det.</p><p></p><p>När man läser tidningen, så ser man många insändare som anklagar skoterföraren. Det tycker jag också är helt fel. Det var en som tyckte att inte skotrar skulle få finnas i backen. Skulle bara vilja tillägga att jag tror att det skulle bli fler dödsolyckor om det inte vore skotrar i backen. Tänk bara på hur många lavinolyckor som kan räddas pågrund av att en skoter snabbt kan bara där, eller om någon kör in i ett träd och svimmar av. Det skulle inte vara så lätt att ta ner den avsvimmade om inte en skoter kom upp med en bår. Kan ju också undra hur man skulle göra om någon har kört in i "säkerhets linan" som är längst uppe vid en lift. Ska liftskötarna ta den avstängda liften som inte rör sig och åka upp och sätta in "säkerhets linan" då? Det är inte så lätt.</p><p></p><p>Hmm, de som tycker att allt var skoterförarens fel borde tänka om. Han gjorde ju bara sitt jobb och åkte uppför backen eftersom det var en oförberedd lavinövning, som bidrar till att fler liv kan räddas. Nu säger jag inte att skoterföraren gjorde helt rätt, han kunde säkert välja en annan backe att åka uppför, men det är ju inte så lätt att veta hur man tänker när det är bråttom.</p><p></p><p>Tråkigt i alla fall att det redan har hänt tre dödsolyckor i år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6650, member: 10565"] Visst är det tråkigt att en oskyldig flicka ska dö utan anledning. I alla fall tror jag att hon var i från Norge, men det är lika hemskt för det. När man läser tidningen, så ser man många insändare som anklagar skoterföraren. Det tycker jag också är helt fel. Det var en som tyckte att inte skotrar skulle få finnas i backen. Skulle bara vilja tillägga att jag tror att det skulle bli fler dödsolyckor om det inte vore skotrar i backen. Tänk bara på hur många lavinolyckor som kan räddas pågrund av att en skoter snabbt kan bara där, eller om någon kör in i ett träd och svimmar av. Det skulle inte vara så lätt att ta ner den avsvimmade om inte en skoter kom upp med en bår. Kan ju också undra hur man skulle göra om någon har kört in i "säkerhets linan" som är längst uppe vid en lift. Ska liftskötarna ta den avstängda liften som inte rör sig och åka upp och sätta in "säkerhets linan" då? Det är inte så lätt. Hmm, de som tycker att allt var skoterförarens fel borde tänka om. Han gjorde ju bara sitt jobb och åkte uppför backen eftersom det var en oförberedd lavinövning, som bidrar till att fler liv kan räddas. Nu säger jag inte att skoterföraren gjorde helt rätt, han kunde säkert välja en annan backe att åka uppför, men det är ju inte så lätt att veta hur man tänker när det är bråttom. Tråkigt i alla fall att det redan har hänt tre dödsolyckor i år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skyddsmattor
Tillbaka
Topp