Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
SL, GS - kantvinkel, 87 eller 88 grader för yngre tävlingsåkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sweethood" data-source="post: 1052867" data-attributes="member: 151588"><p>Jag har nog dålig frågeteknik men ibland är det svårt att få bra feedback. Sist när vi köpte pjuck så provade vi mååånga par för att se/känna vilka som satt bäst. </p><p>Fråga: "Hur känns pjäxorna?"</p><p>Svar: "Blå är snyggast!"</p><p></p><p> [USER=33054]@Skare[/USER]</p><p>Inte för att jag tror att det spelar så stor roll i dagsläget men hur vet/ser man om hängningen är bra för åkaren?</p><p>För liten = hugger tidigare/oroliga skidor</p><p>För stor = Hugger inte alls = sladdar = dåligt grepp och är svår att skära med. Kan tänka mig att det är svårt att åka på isiga banor?</p><p></p><p>Det kan vara så att mottagaren i det här fallet, inte hade tillräckliga kunskaper i ämnet och förstod kanske inte helt vad "källan" på garaget pratade om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sweethood, post: 1052867, member: 151588"] Jag har nog dålig frågeteknik men ibland är det svårt att få bra feedback. Sist när vi köpte pjuck så provade vi mååånga par för att se/känna vilka som satt bäst. Fråga: "Hur känns pjäxorna?" Svar: "Blå är snyggast!" [USER=33054]@Skare[/USER] Inte för att jag tror att det spelar så stor roll i dagsläget men hur vet/ser man om hängningen är bra för åkaren? För liten = hugger tidigare/oroliga skidor För stor = Hugger inte alls = sladdar = dåligt grepp och är svår att skära med. Kan tänka mig att det är svårt att åka på isiga banor? Det kan vara så att mottagaren i det här fallet, inte hade tillräckliga kunskaper i ämnet och förstod kanske inte helt vad "källan" på garaget pratade om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
SL, GS - kantvinkel, 87 eller 88 grader för yngre tävlingsåkare?
Tillbaka
Topp