Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Sladda med longboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mangs" data-source="post: 774811" data-attributes="member: 52113"><p>Hårda hjul hjälper men det är inte ett måste.</p><p>Det finns ett gäng specialdesignade slidehjul om du vill att det ska gå enklare att lära sig. </p><p>Själv använder jag ett par invertz på min slidebräda men om man verkligen vill kan man slida </p><p>de flesta sorters hjul. </p><p></p><p>Något som du behöver däremot är ett par slidehandskar. Det finns att köpa färdiga sådanna men det är ganska lätt att bygga ett par själv. Gå till en glashandlare och se om du kan få eller köpa en liten bit pexiglas. Du behöver bara ca 6*10 cm till varje hand. Fäst lite kardborre på glaset och sy fast den andra halvan av kardborren på ett par slitstarka handskar (typp monteringshandskar t.ex.) </p><p></p><p>Sen handlar det mest om att hitta en bra, brant backe utan trafik och om att våga satsa. Du behöver fart för att få brädan att slida. Knä och armbågsskydd och hjälm är ett klart tips i början. räkna även med att bli lite öm i rumpan...</p><p></p><p>Kolla på nån slidefilm för att se ungefär hur folk gör och pröva själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mangs, post: 774811, member: 52113"] Hårda hjul hjälper men det är inte ett måste. Det finns ett gäng specialdesignade slidehjul om du vill att det ska gå enklare att lära sig. Själv använder jag ett par invertz på min slidebräda men om man verkligen vill kan man slida de flesta sorters hjul. Något som du behöver däremot är ett par slidehandskar. Det finns att köpa färdiga sådanna men det är ganska lätt att bygga ett par själv. Gå till en glashandlare och se om du kan få eller köpa en liten bit pexiglas. Du behöver bara ca 6*10 cm till varje hand. Fäst lite kardborre på glaset och sy fast den andra halvan av kardborren på ett par slitstarka handskar (typp monteringshandskar t.ex.) Sen handlar det mest om att hitta en bra, brant backe utan trafik och om att våga satsa. Du behöver fart för att få brädan att slida. Knä och armbågsskydd och hjälm är ett klart tips i början. räkna även med att bli lite öm i rumpan... Kolla på nån slidefilm för att se ungefär hur folk gör och pröva själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Sladda med longboard!
Tillbaka
Topp