Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Sladdsväng med carvingskidor nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="UffeP" data-source="post: 1241508" data-attributes="member: 161074"><p>Hej,</p><p>jag tror det kommer ta ett tag tills de vågar sig ut i terrängen så att lära sig köra i pist kommer att vara tillräckligt de närmaste åren. Får för mig att det blir lite svårare att få till svängen i pisten med twintips pga den bredare midjan. Den yngre förmågan har twintips idag och det ser lite klurigare ut i pisten. Om några år är förhoppningen att de bemästrar pisterna (upp till röda i alla fall) och då kanske det är dags för nya lagg som är lite fetare så de kan hänga med ut i pudret för det är ju där undertecknad vill hålla till. Jag tänker mig åka till XXL för att kolla på Rossignolen och känna lite på flexet. Är lite skeptisk till att radien verkligen är 10 m på alla längder (det är ju samma sidecut). Tror ni data stämmer på Rossignolen? Völkl anger ju längre radie ju längre skidan är vilket verkar rimligt med samma sidecut.</p><p>När jag lärde mig åka skidor så lärde man sig carva ganska sent i utvecklingen. Ser inte många turister som faktiskt carvar rent utan de flesta sladdar ju fram med sina carvingskidor.</p><p>Jag börjar med att klämma lite på Rossignolen så får vi se om jag slår till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="UffeP, post: 1241508, member: 161074"] Hej, jag tror det kommer ta ett tag tills de vågar sig ut i terrängen så att lära sig köra i pist kommer att vara tillräckligt de närmaste åren. Får för mig att det blir lite svårare att få till svängen i pisten med twintips pga den bredare midjan. Den yngre förmågan har twintips idag och det ser lite klurigare ut i pisten. Om några år är förhoppningen att de bemästrar pisterna (upp till röda i alla fall) och då kanske det är dags för nya lagg som är lite fetare så de kan hänga med ut i pudret för det är ju där undertecknad vill hålla till. Jag tänker mig åka till XXL för att kolla på Rossignolen och känna lite på flexet. Är lite skeptisk till att radien verkligen är 10 m på alla längder (det är ju samma sidecut). Tror ni data stämmer på Rossignolen? Völkl anger ju längre radie ju längre skidan är vilket verkar rimligt med samma sidecut. När jag lärde mig åka skidor så lärde man sig carva ganska sent i utvecklingen. Ser inte många turister som faktiskt carvar rent utan de flesta sladdar ju fram med sina carvingskidor. Jag börjar med att klämma lite på Rossignolen så får vi se om jag slår till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Sladdsväng med carvingskidor nybörjare
Tillbaka
Topp