Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Slalomcarver som Allroundskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johan-m" data-source="post: 147069" data-attributes="member: 58495"><p>Jag funderar på att köpa en slalomcarverskida typ völkl Racetiger sc eller liknande ((typ svängradie ca 12-13m (165cm)), men jag undrar hur en sådan funkar i off-pist, skall använda den 90%av tiden i pist därav vill jag ha en rolig pistskida, men funkar det att köra med en sådan i offpist, jag förstår att jag får sämre bärighet än med en fetingskida om det är mycket puder, men skulle det funka?</p><p></p><p>sedan så undrar jag om någon har satt telisbindningar på en sådan vridstyv skida och hur det funkar?</p><p></p><p>Völkl/marker har ju med sina rails någon form av extra monteringsplatta man kan köpa och då ha telemark och slalombindning på samma skida och byta enkelt, är det någon som vet vad en sådan platta kan kosta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johan-m, post: 147069, member: 58495"] Jag funderar på att köpa en slalomcarverskida typ völkl Racetiger sc eller liknande ((typ svängradie ca 12-13m (165cm)), men jag undrar hur en sådan funkar i off-pist, skall använda den 90%av tiden i pist därav vill jag ha en rolig pistskida, men funkar det att köra med en sådan i offpist, jag förstår att jag får sämre bärighet än med en fetingskida om det är mycket puder, men skulle det funka? sedan så undrar jag om någon har satt telisbindningar på en sådan vridstyv skida och hur det funkar? Völkl/marker har ju med sina rails någon form av extra monteringsplatta man kan köpa och då ha telemark och slalombindning på samma skida och byta enkelt, är det någon som vet vad en sådan platta kan kosta? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Slalomcarver som Allroundskida?
Tillbaka
Topp