Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Slalomcarver som Allroundskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 147070" data-attributes="member: 35502"><p>Den kommer ju självklart funa men den kommer vara bra mycket sämre i lössnö än vad en bredare säg 80 någonting midja är i pist.</p><p></p><p>Men självklart går det, men du har ju alla odds mot dig på en sådan skida, smal midja, mycket skärning och kort längd, kan inte bli så mycket sämre förutsättningar för lössnö åkning.</p><p>Angående att åka telis på skidan skulle jag väll säga att du inte kommer kunna uttnyttja den fullt ut som du kan med alpin bindning.</p><p></p><p>Plattan kostar typ 500 spänn.</p><p></p><p>Om du vill ha ett mer allround alternativ skulle jag nog säga att du tittade lite närmre på Atomic metron B5 eller rossignol Z9 som båda är otroligt kul och svängglada skidor med slalomskärning fast bredare midja (76 o 74).</p><p></p><p>Att den är bredare märks inte i hård pist iofs kanske beroende på vad du har för referensskidor sedan tidigare.</p><p>Nackdelen är ju om du vill kombinera med telis, men men vet inte om jättekort skärning och telisbindningar är en så kul kombination.</p><p></p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 147070, member: 35502"] Den kommer ju självklart funa men den kommer vara bra mycket sämre i lössnö än vad en bredare säg 80 någonting midja är i pist. Men självklart går det, men du har ju alla odds mot dig på en sådan skida, smal midja, mycket skärning och kort längd, kan inte bli så mycket sämre förutsättningar för lössnö åkning. Angående att åka telis på skidan skulle jag väll säga att du inte kommer kunna uttnyttja den fullt ut som du kan med alpin bindning. Plattan kostar typ 500 spänn. Om du vill ha ett mer allround alternativ skulle jag nog säga att du tittade lite närmre på Atomic metron B5 eller rossignol Z9 som båda är otroligt kul och svängglada skidor med slalomskärning fast bredare midja (76 o 74). Att den är bredare märks inte i hård pist iofs kanske beroende på vad du har för referensskidor sedan tidigare. Nackdelen är ju om du vill kombinera med telis, men men vet inte om jättekort skärning och telisbindningar är en så kul kombination. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Slalomcarver som Allroundskida?
Tillbaka
Topp