Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Slalomcarver som Allroundskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 147077" data-attributes="member: 35502"><p>Kan hålla med mountain man men ska du bara ha en skida tycker jag en SL carver har för smalt åkregister för att ha en skida för alla dagar och alla fören.</p><p></p><p>Pröva nån Z9 eller Metron skida (nästa år kommer scott med liknande modeller och dynastar)</p><p>Prövade lite 06/07 modeller i går och den skidan jag tog flest åk på var Z9:an sjukt kul tyckte jag trots att det inte är riktigt min typ av skida.</p><p></p><p>Prövade å andra sidan 176:an som inte har en jättekort svängradie men har prövat 170 också, har hört fler som noljas som inte tyckte Z9:an var så kul i kortsväng, men det jag tyckte var väll att man kanske behöver köra in sig lite på den, när jag prövade 170 tyckte jag inte att den var så svängglad (va försäsong i sprutad backe i hemavan, darriga ben osv) men nu när jag prövade 176:an så tyckte jag att dom var hur kul och svängvilliga somhelst.</p><p></p><p>Metron skidorna är betydligt mer lättsvängda från början, annars så är ju racetiger skidorna sjukt fina pistskidor men som sagt att bara ha en sån tycker jag känns för lite om det inte är så att du åker 90% pist i riktigt fint pistade backar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 147077, member: 35502"] Kan hålla med mountain man men ska du bara ha en skida tycker jag en SL carver har för smalt åkregister för att ha en skida för alla dagar och alla fören. Pröva nån Z9 eller Metron skida (nästa år kommer scott med liknande modeller och dynastar) Prövade lite 06/07 modeller i går och den skidan jag tog flest åk på var Z9:an sjukt kul tyckte jag trots att det inte är riktigt min typ av skida. Prövade å andra sidan 176:an som inte har en jättekort svängradie men har prövat 170 också, har hört fler som noljas som inte tyckte Z9:an var så kul i kortsväng, men det jag tyckte var väll att man kanske behöver köra in sig lite på den, när jag prövade 170 tyckte jag inte att den var så svängglad (va försäsong i sprutad backe i hemavan, darriga ben osv) men nu när jag prövade 176:an så tyckte jag att dom var hur kul och svängvilliga somhelst. Metron skidorna är betydligt mer lättsvängda från början, annars så är ju racetiger skidorna sjukt fina pistskidor men som sagt att bara ha en sån tycker jag känns för lite om det inte är så att du åker 90% pist i riktigt fint pistade backar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Slalomcarver som Allroundskida?
Tillbaka
Topp