Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slalomcarvers till tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik66" data-source="post: 277715" data-attributes="member: 59791"><p>Jag är lite tjatig på den här punkten, men det enda vettiga sättet är att låta din syrra prova några olika par på ngn anläggning. Jag lät frugan testa 5-6 olika par på shopen i Romme till dess hon hittade ett par hon gillade och, visade det sig, var skidlärarnas favorit det året. En säljare kan säga både ditt & datt, men i slutändan kan man bara själv avgöra. Att tänka på är även att prova under realistika förhållanden som skidorna kommer att användas. Ingen idé att köra i 3 dm lössnö om de mestadels kommer att gå på isig konstsnö större delen av tiden. Annars håller jag för att herrskidor är nog så väl lämpade. Nåt som jag upptäckt (lite sen i starten men vaddå) är att även om man mest häckar i pist är det att föredra en skida med lite bredare midja runt 75-80 mm eftersom dom flyter på mkt bättre när det blivit uppkört eller börjar bli sorbet. Dessutom går dom skapligt om man vill köra lite off-pist. Radievalet beror lite på hur man vill åka. Vill man cvarva stort i blå/röda eller småsvänga i röd/svarta. En mjukare skida funkar bra i mjuk snö, men kan bli lite orolig på is. Allt beror liksom på så....PROVÅK.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik66, post: 277715, member: 59791"] Jag är lite tjatig på den här punkten, men det enda vettiga sättet är att låta din syrra prova några olika par på ngn anläggning. Jag lät frugan testa 5-6 olika par på shopen i Romme till dess hon hittade ett par hon gillade och, visade det sig, var skidlärarnas favorit det året. En säljare kan säga både ditt & datt, men i slutändan kan man bara själv avgöra. Att tänka på är även att prova under realistika förhållanden som skidorna kommer att användas. Ingen idé att köra i 3 dm lössnö om de mestadels kommer att gå på isig konstsnö större delen av tiden. Annars håller jag för att herrskidor är nog så väl lämpade. Nåt som jag upptäckt (lite sen i starten men vaddå) är att även om man mest häckar i pist är det att föredra en skida med lite bredare midja runt 75-80 mm eftersom dom flyter på mkt bättre när det blivit uppkört eller börjar bli sorbet. Dessutom går dom skapligt om man vill köra lite off-pist. Radievalet beror lite på hur man vill åka. Vill man cvarva stort i blå/röda eller småsvänga i röd/svarta. En mjukare skida funkar bra i mjuk snö, men kan bli lite orolig på is. Allt beror liksom på så....PROVÅK. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slalomcarvers till tjej
Tillbaka
Topp