Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slalomcarvers till tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonny" data-source="post: 278197" data-attributes="member: 14481"><p>Hon tycker att de är väldigt stabila och att de funkar grymt bra på alla underlag i pisten. Tidigare så åkte hon lite långsammare när det hade bildats snöhögar i backarna på eftermiddagarna, men med Z5:orna så har hon självförtoendet att plöja rätt igenom dem.</p><p>Dock så är de lite för hårda när hon kör offpist. Men hon har åkt väldigt lite offpist och det är nog det som är problemet.</p><p></p><p>Själv så provade jag dem 2 åk i Hemsedal i december. Jag är 168cm och väger 67kg.</p><p>Jag kör själv på ett par Nordica Hot Rod Nirous i 178cm. De är 78mm i midjan och av storslalomkaraktär. Det första åket så låg jag på lika hårt (mycket tryck på plösen) som jag brukar göra på mina egna. Då var de riktigt kvicka och man behövde bara tänka på att svänga. Det gick nästan inte att sluta svänga då man fick en riktigt go pendeleffekt. Andra åket så stod jag lite mer neutralt och då gick det att variera storleken på svängarna som man ville. En allsidig skida helt enkelt. Men den föredrog korta snabba svängar.</p><p>Antar att du har läst recensionerna i skiddatabasen...</p><p></p><p>/jonny</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonny, post: 278197, member: 14481"] Hon tycker att de är väldigt stabila och att de funkar grymt bra på alla underlag i pisten. Tidigare så åkte hon lite långsammare när det hade bildats snöhögar i backarna på eftermiddagarna, men med Z5:orna så har hon självförtoendet att plöja rätt igenom dem. Dock så är de lite för hårda när hon kör offpist. Men hon har åkt väldigt lite offpist och det är nog det som är problemet. Själv så provade jag dem 2 åk i Hemsedal i december. Jag är 168cm och väger 67kg. Jag kör själv på ett par Nordica Hot Rod Nirous i 178cm. De är 78mm i midjan och av storslalomkaraktär. Det första åket så låg jag på lika hårt (mycket tryck på plösen) som jag brukar göra på mina egna. Då var de riktigt kvicka och man behövde bara tänka på att svänga. Det gick nästan inte att sluta svänga då man fick en riktigt go pendeleffekt. Andra åket så stod jag lite mer neutralt och då gick det att variera storleken på svängarna som man ville. En allsidig skida helt enkelt. Men den föredrog korta snabba svängar. Antar att du har läst recensionerna i skiddatabasen... /jonny [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slalomcarvers till tjej
Tillbaka
Topp