Slalomdjungeln

Schiidhelena

Ny medlem
Slalomdjungeln
Detta är mitt första inlägg på detta forum.
Jag är en 25-årig tjej som äääälskar telemark och slalom. Har åkt telemark ganska länge nu, men nu är det dags att satsa mer på slalom igen.
Ska köpa skidor. Har fastnat för Rossignols X-fight 3rd.
Har också funderat på Rossignol Zenith Z1... Men visst är det en skida som kan kräva lite mer kraft och jobb... Har jag fel?

Jag är en relativt duktig åkare, men har egentligen inte åkt carving särskilt mycket. Men på raka skidor har jag åkt väldigt mkt.
Åkstil: älskar att åka snabbt och gärna långa svängar =)
Längd: 173 cm lång.

Vill gärna testa att åka mer offpist, men det kommer absolut att bli framför allt pist för mig.

Vore väldigt kul att få några kommentarer!

Slalomdjungeln
Att svara på denna fråga är inte helt enkelt, men ett bra tips är att se till och provåka skidor innan för att testa och jämföra.
Om jag skulle ge dig ett personligt tips, du som gillar att åka fort och i långa svängar skulle prova Stöckli Laser GS den borde vara en kanonskida för dig. Går att åka hur fort som helst och med ett isgrepp som få andra skidor, den är dock inte att rekomendera i offpisten men om jag förstod rätt kommer du åka mestadels pist. Detta är bara ett tips, de skidor du nämner är säkerligen också bra, men som sagt provåk!

Tillbaka
Topp