Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Slalomskidor till en gubbe
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JanN" data-source="post: 1139558" data-attributes="member: 32256"><p>Hur svåråkta är FIS race skidor egentligen? </p><p></p><p>Själv i liknande situation som Cool-Hinken. Söker begagnade skidor för de dagar när isen är mörkblå / ungarna är i skidskolan / egentid i kvällsbacke / höstdagar på glaciär /öva teknik.... Ett par timmar aggro race! Tänkte gå all-in och köpa en tävlingsskida. Ser det som en utmaning, men tar jag vatten över huvudet?</p><p></p><p>Har inga som helst referenser eftersom jag endast åkt med breda skidor/snowboard sedan 80-talet. Antagligen bättre än 95% av jordens skidåkarbefolkning (vilket inte är svårt...) men samtidigt lååångt ifrån FIS tävlingsnivå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JanN, post: 1139558, member: 32256"] Hur svåråkta är FIS race skidor egentligen? Själv i liknande situation som Cool-Hinken. Söker begagnade skidor för de dagar när isen är mörkblå / ungarna är i skidskolan / egentid i kvällsbacke / höstdagar på glaciär /öva teknik.... Ett par timmar aggro race! Tänkte gå all-in och köpa en tävlingsskida. Ser det som en utmaning, men tar jag vatten över huvudet? Har inga som helst referenser eftersom jag endast åkt med breda skidor/snowboard sedan 80-talet. Antagligen bättre än 95% av jordens skidåkarbefolkning (vilket inte är svårt...) men samtidigt lååångt ifrån FIS tävlingsnivå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Slalomskidor till en gubbe
Tillbaka
Topp