Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sleddogs snowskate, WTF är dom seriösa.....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NiklasLundberg" data-source="post: 622627" data-attributes="member: 32653"><p>Ang sleddogs & jibskate:</p><p></p><p>Har ni någonsin tänkt på vad det är som gör att ni utvecklas som åkare, eller varför man inte slutar och börjar med kontorsarbete eller något annat ovettigt?</p><p></p><p>Jo..så här är det:</p><p>"Genom att prova något nytt."</p><p></p><p>Om jag bara åker på ett par timglas med radie 20 hela livet hur utvecklande tror ni att det är?</p><p></p><p>Genom att våga vara oseriös/lekfull/vilja lära tar man hästkliv i åkningen!</p><p></p><p>Men det är många som har för mycket stolthet eller för begränsad världsbild att göra detta vilket enbart leder till kontorsarbete av okänd anledning.</p><p></p><p>Prova att be en sådan här bön (till den enda guden=skidguden):</p><p></p><p>Okej den där åker på såna... om jag hade ett par såna/sån under fötterna hur grymt skulle jag då inte schredda? Amen. ..nej Ankarlift ska de va.</p><p></p><p></p><p>När man väl provar är man med i det "andra laget" och plötsligt tycker man att det är det rätta och känner gemenskap med alla som åker på samma sak. Dessutom får man nya uppfattningar och tekniker och har grymt kul genom att prova något nytt.</p><p></p><p>Exempel: provade snowboard tillsammans med ett proffs -97. Det gav mig en surfkänsla för åkningen som jag inte hade innan, vilket snabbt ledde till en jätte mycket bättre åkning och en önskan om korta breda twintip skidor med bara 13 meter svängradie att schredda med. </p><p>Testa nya gränser är också något fantastiskt, jag provade snowblades när det var nytt. Har du någonsin försökt köra super-g i brant alpterräng med dessa, då vet du att det är svårt. Ännu svårare är djup skogs-offpist... men det är en annan historia.</p><p>Vad jag vill säga är att genom att bli riktigt bra på något annat gör att man utvecklar nya tekniker till den vanliga åkningen. I det här fallet kortsvängar i 120 km/h, sjukt sweet.</p><p></p><p>Eder - Crash and die hard.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NiklasLundberg, post: 622627, member: 32653"] Ang sleddogs & jibskate: Har ni någonsin tänkt på vad det är som gör att ni utvecklas som åkare, eller varför man inte slutar och börjar med kontorsarbete eller något annat ovettigt? Jo..så här är det: "Genom att prova något nytt." Om jag bara åker på ett par timglas med radie 20 hela livet hur utvecklande tror ni att det är? Genom att våga vara oseriös/lekfull/vilja lära tar man hästkliv i åkningen! Men det är många som har för mycket stolthet eller för begränsad världsbild att göra detta vilket enbart leder till kontorsarbete av okänd anledning. Prova att be en sådan här bön (till den enda guden=skidguden): Okej den där åker på såna... om jag hade ett par såna/sån under fötterna hur grymt skulle jag då inte schredda? Amen. ..nej Ankarlift ska de va. När man väl provar är man med i det "andra laget" och plötsligt tycker man att det är det rätta och känner gemenskap med alla som åker på samma sak. Dessutom får man nya uppfattningar och tekniker och har grymt kul genom att prova något nytt. Exempel: provade snowboard tillsammans med ett proffs -97. Det gav mig en surfkänsla för åkningen som jag inte hade innan, vilket snabbt ledde till en jätte mycket bättre åkning och en önskan om korta breda twintip skidor med bara 13 meter svängradie att schredda med. Testa nya gränser är också något fantastiskt, jag provade snowblades när det var nytt. Har du någonsin försökt köra super-g i brant alpterräng med dessa, då vet du att det är svårt. Ännu svårare är djup skogs-offpist... men det är en annan historia. Vad jag vill säga är att genom att bli riktigt bra på något annat gör att man utvecklar nya tekniker till den vanliga åkningen. I det här fallet kortsvängar i 120 km/h, sjukt sweet. Eder - Crash and die hard. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sleddogs snowskate, WTF är dom seriösa.....
Tillbaka
Topp