Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slipning av stålkander på nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 994807" data-attributes="member: 12483"><p>Nuförtiden är de flesta lagg hyggligt slipade från fabrik, och då menar jag att de har en jämn skärpa utefter hela kanten, vilket nu inte behöver innebära att dom är knivskarpa (...egentligen aldrig). För en offpistskida har också kantskärpan sannolikt något mindre betydelse än för en pistskida som ska carvas på hårt underlag. </p><p></p><p>Själv slipar jag regelmässigt mina nya skidor innan jag börjar åka på dom, mest för att bekräfta kanternas vinklar, skärpa och kondition, men också för jag är allmänt överkänslig mot slöa kanter, speciellt på pistskidor. Sen har man som gammal tech-nörd redan alla filar, filhållare i olika vinklar, brynen, putsdukar, sicklar, skrapor, etc, i verkstan och ränderna går sällan ur som bekant!</p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 994807, member: 12483"] Nuförtiden är de flesta lagg hyggligt slipade från fabrik, och då menar jag att de har en jämn skärpa utefter hela kanten, vilket nu inte behöver innebära att dom är knivskarpa (...egentligen aldrig). För en offpistskida har också kantskärpan sannolikt något mindre betydelse än för en pistskida som ska carvas på hårt underlag. Själv slipar jag regelmässigt mina nya skidor innan jag börjar åka på dom, mest för att bekräfta kanternas vinklar, skärpa och kondition, men också för jag är allmänt överkänslig mot slöa kanter, speciellt på pistskidor. Sen har man som gammal tech-nörd redan alla filar, filhållare i olika vinklar, brynen, putsdukar, sicklar, skrapor, etc, i verkstan och ränderna går sällan ur som bekant! /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slipning av stålkander på nya skidor
Tillbaka
Topp