Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Slipning av stålkanter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rodelsmurfen" data-source="post: 140665" data-attributes="member: 1776"><p>Käre n0bl och andra.</p><p>Ber om ursäkt för min ironi. Ska aldrig mer ironisera eftersom folk med en nolla i sitt namn kan ta illa upp... Det får bli mitt nyårslöfte nästa år.</p><p>Men jag tycker lite synd om frågeställaren. Kom igen nu alla som åker bräda, ge honom lite tips på slipning. Inte en enda har svarat nåt vettigt, bara ATT man ska slipa. Det stämmer väl i och för sig men om motsvarande fråga hade lagts ut om skidor hade han fått ett uttömmande svar på hur mycket han ska hänga kanten och var den ska rundas av osv. När det gäller skidslipning finns mängder av trådar som utförligt beskriver denna ädla konst. </p><p>Frågeställaren undrar om det är samma slipning som för skidor och har själv tävlingsåkt. Så därför borde han även kunna förstå om någon mer kunnig uttalar sig eftersom han troligen har hållt i en fil ett par gånger själv.</p><p></p><p>Men mitt tips till dig Anders är: ta vägen förbi en skidshop och be dem slipa och valla. Kan inte tänka mig att en 8 och 10 åring sliter ner kanten så där tokfort och inte heller klagar på den så det bör ju räcka långt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rodelsmurfen, post: 140665, member: 1776"] Käre n0bl och andra. Ber om ursäkt för min ironi. Ska aldrig mer ironisera eftersom folk med en nolla i sitt namn kan ta illa upp... Det får bli mitt nyårslöfte nästa år. Men jag tycker lite synd om frågeställaren. Kom igen nu alla som åker bräda, ge honom lite tips på slipning. Inte en enda har svarat nåt vettigt, bara ATT man ska slipa. Det stämmer väl i och för sig men om motsvarande fråga hade lagts ut om skidor hade han fått ett uttömmande svar på hur mycket han ska hänga kanten och var den ska rundas av osv. När det gäller skidslipning finns mängder av trådar som utförligt beskriver denna ädla konst. Frågeställaren undrar om det är samma slipning som för skidor och har själv tävlingsåkt. Så därför borde han även kunna förstå om någon mer kunnig uttalar sig eftersom han troligen har hållt i en fil ett par gånger själv. Men mitt tips till dig Anders är: ta vägen förbi en skidshop och be dem slipa och valla. Kan inte tänka mig att en 8 och 10 åring sliter ner kanten så där tokfort och inte heller klagar på den så det bör ju räcka långt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Slipning av stålkanter
Tillbaka
Topp