Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Slipning av stålkanter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 140667" data-attributes="member: 44213"><p>..</p><p>slipning av stålkanter under en säsong av snowboardåkning</p><p></p><p>ja du... själv så slipar jag mina kanter beroende på hur och vart jag har åkt... är det mycket is i backen och hårt så slits ju kanterna ned mera.. är barnen utanför pisten kan de ibland köra över nån sten eller dyl... så allt handlar väl om hur och var man åker.. nu för tiden finns ju en del snowboardparker med rails och boxar med metallrör som INTE är så roliga för brädorna... MEN det finns ju slipning..</p><p></p><p>jag slipar generellt min bräda 2 ggr på en säsong (100 åkdagar)</p><p></p><p>åker jag park (rails + boxar) så har jag en annan bräda helt enkelt och de kanterna slipas INTE för att undvika att få hugg på de olika räckena och boxarna.</p><p></p><p>jag har ett keramikbryne som jag drar av kanterna med då och då (läs en ggn varannan vecka)</p><p></p><p>sen lämnar jag in brädan på slipning och basslipning (stenslipning??) ca: 2 ggr / säsong.</p><p></p><p>med ett bra skär och bra vassa kanter så har man bra kontroll på sin åkning och kan även åka bra även när det är lite isigt i backen..</p><p></p><p></p><p></p><p>/Pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 140667, member: 44213"] .. slipning av stålkanter under en säsong av snowboardåkning ja du... själv så slipar jag mina kanter beroende på hur och vart jag har åkt... är det mycket is i backen och hårt så slits ju kanterna ned mera.. är barnen utanför pisten kan de ibland köra över nån sten eller dyl... så allt handlar väl om hur och var man åker.. nu för tiden finns ju en del snowboardparker med rails och boxar med metallrör som INTE är så roliga för brädorna... MEN det finns ju slipning.. jag slipar generellt min bräda 2 ggr på en säsong (100 åkdagar) åker jag park (rails + boxar) så har jag en annan bräda helt enkelt och de kanterna slipas INTE för att undvika att få hugg på de olika räckena och boxarna. jag har ett keramikbryne som jag drar av kanterna med då och då (läs en ggn varannan vecka) sen lämnar jag in brädan på slipning och basslipning (stenslipning??) ca: 2 ggr / säsong. med ett bra skär och bra vassa kanter så har man bra kontroll på sin åkning och kan även åka bra även när det är lite isigt i backen.. /Pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Slipning av stålkanter
Tillbaka
Topp