Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Slipstream The Twin VS. The Platypus
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 788402" data-attributes="member: 58560"><p>Jag har en Loaded Dervish, har åkt lite på polarens Platypus och tycker den är aningen för kort så jag skulle personligen satsa på en The Twin för den har ungefär samma mått som Dervishen</p><p></p><p>Har även provat Slipstream The Bamboo Pin och den va så stört mjuk men ändå helt galet fartstabil i backarna (iaf upp till typ 40kmh), förmodligen pga att den va 115cm lång</p><p></p><p>Mitt intryck av Slipstream är att det är en väldigt bra insteg/budget variant, 2200 med paris/randaltruckar (vilket man bör skaffa) och hjul är inte farligt. Sen om man nu vill lägga ner lite mer pengar så är det väl en loaded från tyskland för 2800-2900kr som är det som är mest värt pengarna i min mening.</p><p></p><p></p><p>Samt, hänger man på freeride och ska köpa en longboard så skulle jag tippa på att det är ren bullshit att säga att man "bara vill crusa runt med kompisar och andvända den som transport-medel" , efter 2 veckor när man lärt känna brädan så vill man prova första backen och sen är man fast :P</p><p></p><p></p><p>Och Todd-91, vad har du för setup och vad har du provat... du verkar som en expert på området som sitter med munkavel...</p><p></p><p>edit: enligt Todd-91's gb kan man räkna ut att han har haft en sector9 bräda... vilket jag anser är bra mycket sunkigare än slipstream.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 788402, member: 58560"] Jag har en Loaded Dervish, har åkt lite på polarens Platypus och tycker den är aningen för kort så jag skulle personligen satsa på en The Twin för den har ungefär samma mått som Dervishen Har även provat Slipstream The Bamboo Pin och den va så stört mjuk men ändå helt galet fartstabil i backarna (iaf upp till typ 40kmh), förmodligen pga att den va 115cm lång Mitt intryck av Slipstream är att det är en väldigt bra insteg/budget variant, 2200 med paris/randaltruckar (vilket man bör skaffa) och hjul är inte farligt. Sen om man nu vill lägga ner lite mer pengar så är det väl en loaded från tyskland för 2800-2900kr som är det som är mest värt pengarna i min mening. Samt, hänger man på freeride och ska köpa en longboard så skulle jag tippa på att det är ren bullshit att säga att man "bara vill crusa runt med kompisar och andvända den som transport-medel" , efter 2 veckor när man lärt känna brädan så vill man prova första backen och sen är man fast :P Och Todd-91, vad har du för setup och vad har du provat... du verkar som en expert på området som sitter med munkavel... edit: enligt Todd-91's gb kan man räkna ut att han har haft en sector9 bräda... vilket jag anser är bra mycket sunkigare än slipstream. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Slipstream The Twin VS. The Platypus
Tillbaka
Topp