Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Slitage när man railar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ett_Hund" data-source="post: 335849" data-attributes="member: 55507"><p>Att raila gaträcken å liknande med en bräda eller skidor har ungefär samma effekt på kanterna som det skulle ha att försöka filéa en rörtång med mammas finaste kökskniv.</p><p> Belag och stålkanter kan man renovera och hålla i rätt vettigt skick även om man spöar sin gear rätt hårt.. detta kräver dock lite jobb eller att man är beredd att punga några hundringar för att någon annan gör det. Hur ofta beror lite på hur hårt och hur ofta du kör prylarna men var 14 åkdag kan nog vara en någorlunda rimlig uppskattning om du vill hålla lite ordning på grejjerna.</p><p> Ställ in dig på att din bräda kommer att vara slutkörd för evigt tidigare ju hårdare du brukar den, det är en rätt enkel ekvation.. dock brukar man ju kunna ha desto roligare ju mindre man låter utrustningens välefinnande styra ens åkning så det kan vara lite svårt att avgöra vad som är rätt ibland.</p><p> Inte blir det heller lättare om man har det såpass bra att man kan tjata åt sig sin gear till hjulafton om man är snäll, detta brukar vara betydligt svårare om man istället för att växa ur sina gammla prylar har förvandlat dem till en hög med skräp.. föräldrar är lite kluriga att ha att göra med på det viset ibland..</p><p> Själv har jag dock uppnått en såpass gubbig ålder att jag nu måste handla alla mina leksaker själv och därmed på sätt och vis kan göra lite mer som jag vill med dem. Detta medför att jag i princip alltid är fattigt men har ganska roligt=)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ett_Hund, post: 335849, member: 55507"] Att raila gaträcken å liknande med en bräda eller skidor har ungefär samma effekt på kanterna som det skulle ha att försöka filéa en rörtång med mammas finaste kökskniv. Belag och stålkanter kan man renovera och hålla i rätt vettigt skick även om man spöar sin gear rätt hårt.. detta kräver dock lite jobb eller att man är beredd att punga några hundringar för att någon annan gör det. Hur ofta beror lite på hur hårt och hur ofta du kör prylarna men var 14 åkdag kan nog vara en någorlunda rimlig uppskattning om du vill hålla lite ordning på grejjerna. Ställ in dig på att din bräda kommer att vara slutkörd för evigt tidigare ju hårdare du brukar den, det är en rätt enkel ekvation.. dock brukar man ju kunna ha desto roligare ju mindre man låter utrustningens välefinnande styra ens åkning så det kan vara lite svårt att avgöra vad som är rätt ibland. Inte blir det heller lättare om man har det såpass bra att man kan tjata åt sig sin gear till hjulafton om man är snäll, detta brukar vara betydligt svårare om man istället för att växa ur sina gammla prylar har förvandlat dem till en hög med skräp.. föräldrar är lite kluriga att ha att göra med på det viset ibland.. Själv har jag dock uppnått en såpass gubbig ålder att jag nu måste handla alla mina leksaker själv och därmed på sätt och vis kan göra lite mer som jag vill med dem. Detta medför att jag i princip alltid är fattigt men har ganska roligt=) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Slitage när man railar?
Tillbaka
Topp