Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Slitage valla/belag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MickeG76" data-source="post: 1085843" data-attributes="member: 13767"><p>Har vallat mycket längdskidor men har inte superkoll när det gäller alpinskidor. </p><p></p><p>Skulle nu valla min sambos skidor inför nästa veckas åkning. Vallade senast skidorna innan vi åkte en vecka i julas. </p><p></p><p>Tyckte nu att det såg lite konstigt ut. I mitten på skidan (under bindning + ca 20 cm) så är belaget alldeles tort och vitt. Inget konstigt med det efter att ha åkt en vecka i hård kanonsnö. Det som jag tyckte var lite märkligt var att en ganska stor del av skidan ovanför och nedanför det slitna området så var det inte alls lika slitet.</p><p></p><p>Ska det vara så? Det känns som att de är alldeles för liten del av skidan som ligger mot snön?</p><p></p><p>Skidorna är ett par K2 super one, som de här fast från 2012, <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2014/k2/superone-72.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2014/k2/superone-72.html</a></p><p></p><p>Vet inte om skidorna är optimala för henne. De känns väldigt mjuka i jämförelse med mina... Hon är relativt duktigt men åker rätt försiktigt. Går heller inte så fort när man åker mycket med barnen.</p><p></p><p>Några idéer?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MickeG76, post: 1085843, member: 13767"] Har vallat mycket längdskidor men har inte superkoll när det gäller alpinskidor. Skulle nu valla min sambos skidor inför nästa veckas åkning. Vallade senast skidorna innan vi åkte en vecka i julas. Tyckte nu att det såg lite konstigt ut. I mitten på skidan (under bindning + ca 20 cm) så är belaget alldeles tort och vitt. Inget konstigt med det efter att ha åkt en vecka i hård kanonsnö. Det som jag tyckte var lite märkligt var att en ganska stor del av skidan ovanför och nedanför det slitna området så var det inte alls lika slitet. Ska det vara så? Det känns som att de är alldeles för liten del av skidan som ligger mot snön? Skidorna är ett par K2 super one, som de här fast från 2012, [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2014/k2/superone-72.html[/URL] Vet inte om skidorna är optimala för henne. De känns väldigt mjuka i jämförelse med mina... Hon är relativt duktigt men åker rätt försiktigt. Går heller inte så fort när man åker mycket med barnen. Några idéer? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Slitage valla/belag
Tillbaka
Topp