Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sliter pjäxorna mot varandra när jag åker - vad göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STE-77" data-source="post: 1295587" data-attributes="member: 168085"><p>Såhär tolkar jag det du skriver: </p><p></p><p>För att kunna skapa så hög vinkel mot snön som möjligt när man carvar måste man lyfta innerbenet/knät uppåt, snett framåt, så att innerskidan i extremfallet hamnar i höjd med knäskålen. </p><p>Gör du inte det utan bara vinklar båda skidorna, samtidigt som du lutar dig, kommer skidan tillslut spänna/skava mot pjäxan. Lutar du ännu mer än vad du gör idag fungera innerskidan som en hävstång mot pjäxan och du tappar allt grepp på ytterskidan. </p><p></p><p>Det jag ser som den smartaste lösningen är att förbättra skidtekniken. Antingen genom ett par lektioner. Eller titta på YouTube klipp och sedan träna själv. Be en kamrat filma dig när du åker så ser du snabbt vad som behöver justeras.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STE-77, post: 1295587, member: 168085"] Såhär tolkar jag det du skriver: För att kunna skapa så hög vinkel mot snön som möjligt när man carvar måste man lyfta innerbenet/knät uppåt, snett framåt, så att innerskidan i extremfallet hamnar i höjd med knäskålen. Gör du inte det utan bara vinklar båda skidorna, samtidigt som du lutar dig, kommer skidan tillslut spänna/skava mot pjäxan. Lutar du ännu mer än vad du gör idag fungera innerskidan som en hävstång mot pjäxan och du tappar allt grepp på ytterskidan. Det jag ser som den smartaste lösningen är att förbättra skidtekniken. Antingen genom ett par lektioner. Eller titta på YouTube klipp och sedan träna själv. Be en kamrat filma dig när du åker så ser du snabbt vad som behöver justeras. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sliter pjäxorna mot varandra när jag åker - vad göra?
Tillbaka
Topp