Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sliter pjäxorna mot varandra när jag åker - vad göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1295713" data-attributes="member: 26014"><p>Har följt tråden lite perifert, men skulle vara intressant att se hur mycket material du hyvlar av. I stort sett alla begagnade pjäxor jag sett/köpt till mina tre aktivt åkande ungar har skav på insidan. Dock inget som kräver att man lägger på ny plast. Men här verkar det vara stora mängder som skavts av. </p><p></p><p>Är osäker på om det är ett högt tryck på ytterskidan som är problemet för dig. En bred stance är en förutsättning för detta. Kanske är det en omedveten rörelse, att du i en viss del av rörelsen för ihop fötterna och gnager av material. Skulle börja med att be någon kompis filma dig när du åker och kolla om du ser något i din rörelse som kan generera kontakt mellan skida och pjäxa. Sedan kan ju alltid en lektion vara nyttig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1295713, member: 26014"] Har följt tråden lite perifert, men skulle vara intressant att se hur mycket material du hyvlar av. I stort sett alla begagnade pjäxor jag sett/köpt till mina tre aktivt åkande ungar har skav på insidan. Dock inget som kräver att man lägger på ny plast. Men här verkar det vara stora mängder som skavts av. Är osäker på om det är ett högt tryck på ytterskidan som är problemet för dig. En bred stance är en förutsättning för detta. Kanske är det en omedveten rörelse, att du i en viss del av rörelsen för ihop fötterna och gnager av material. Skulle börja med att be någon kompis filma dig när du åker och kolla om du ser något i din rörelse som kan generera kontakt mellan skida och pjäxa. Sedan kan ju alltid en lektion vara nyttig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sliter pjäxorna mot varandra när jag åker - vad göra?
Tillbaka
Topp