Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sliter pjäxorna mot varandra när jag åker - vad göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1295982" data-attributes="member: 165477"><p>Jag kan visa förstärkning på mina pistpjäxor (Atomic Hawx 130) eftersom jag har dem här. Åkt på dem kanske fem dagar i varierande temperatur sedan kolfibern/epoxin lades på och man ser lite "hyvling" på epoxin men den är hårdare än plasten i pjäxan vad det verkar och står emot bra. Men det som är största bekymret är egentligen att jag skaver den stora "nit" som håller ihop överdel av pjäxa med underdel, där vill jag inte att det ska gå för långt. Jag får lägga på lite runt om där jag "hyvlar" eftersom annars poppar förstärkningen loss (av erfarenhet). Några lager kolfiber är det, men inte för tjockt så förstärkningen kan flexa lite med pjäxan. Antar att det beror lite på vilken plast som används i pjäxan så fäster epoxi lite olika, men på denna pjäxa väldigt bra verkar det som (får framtiden utvisa). Tycker inte att pjäxan är nämnvärt hårdare efter denna förstärkning vilket jag är glad för, den är hård nog ändå. Har tyvärr inget foto på "före", har börjat kleta på epoxy/kolfiber även på turpjäxorna. </p><p></p><p>På turpjäxorna blir det knepigare, jag vill där inte plasta in "niten" eftersom pjäxan skall flexa fritt när man går upp. Så där har jag börjat med att lägga förstärkning runt om niten för att skydda den. Ja, mycket strul för att jag har nått konstigt för mig när jag åker. Samtidigt alltid lite kul att slabba med epoxy och kolfiber!</p><p>[ATTACH=full]30165[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1295982, member: 165477"] Jag kan visa förstärkning på mina pistpjäxor (Atomic Hawx 130) eftersom jag har dem här. Åkt på dem kanske fem dagar i varierande temperatur sedan kolfibern/epoxin lades på och man ser lite "hyvling" på epoxin men den är hårdare än plasten i pjäxan vad det verkar och står emot bra. Men det som är största bekymret är egentligen att jag skaver den stora "nit" som håller ihop överdel av pjäxa med underdel, där vill jag inte att det ska gå för långt. Jag får lägga på lite runt om där jag "hyvlar" eftersom annars poppar förstärkningen loss (av erfarenhet). Några lager kolfiber är det, men inte för tjockt så förstärkningen kan flexa lite med pjäxan. Antar att det beror lite på vilken plast som används i pjäxan så fäster epoxi lite olika, men på denna pjäxa väldigt bra verkar det som (får framtiden utvisa). Tycker inte att pjäxan är nämnvärt hårdare efter denna förstärkning vilket jag är glad för, den är hård nog ändå. Har tyvärr inget foto på "före", har börjat kleta på epoxy/kolfiber även på turpjäxorna. På turpjäxorna blir det knepigare, jag vill där inte plasta in "niten" eftersom pjäxan skall flexa fritt när man går upp. Så där har jag börjat med att lägga förstärkning runt om niten för att skydda den. Ja, mycket strul för att jag har nått konstigt för mig när jag åker. Samtidigt alltid lite kul att slabba med epoxy och kolfiber! [ATTACH type="full" width="233px"]30165[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sliter pjäxorna mot varandra när jag åker - vad göra?
Tillbaka
Topp