Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sliter pjäxorna mot varandra när jag åker - vad göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1296101" data-attributes="member: 165477"><p>Nej, att man inte ser slitage beror ju som sagt på en relativt nypålagd förstärkning. Nu kan jag även visa en bild på mina turpjäxor, som jag använder då och då i pist också (det är ju rejäla turpjäxor). Jag testade nu att bara lägga kolfibern över det område där jag hyvlat men inte över niten på grund av att pjäxan ska flexa i uppförsläge. Nu är kolfibern/epoxy högre än själva niten, få se om det räcker för att jag inte ska komma åt niten med stålkanten framöver. Har använt pjäxorna ett år (men inte alla skiddagar, har ju mina pistpjäxor dessutom), men man ser tydligt på bilden att jag skavt en del på aluminiumdelen av niten, och som sagt jag vill inte att det ska få gå för långt. Det är en stålskruv i mitten av niten, den har inte tagit skada men stålkanten mår nog inte så bra istället när man är uppe och glider med den över niten. Niten var svartmålad från början.</p><p></p><p>Ingen verkar ju stött på problemet men visar ändå, har inte åkt nått med dessa ännu sedan ja la på förstärkningen. Ett lager kolfiber över plast-hyvlingen och två där jag vill ha en liten upphöjning i närheten av (snett framför) niten. </p><p></p><p>Och visst förstår jag att ändring i tekniken skulle eliminera problemet. Kanske skulle låta någon filma mig när jag carvar så jag ser var i svängen detta händer, jag gissar att det kan vara när man avlastar mellan svängarna, eftersom det inte kan ske mitt i svängen då man har skidorna en bra bit ifrån varandra. Möjligen då som jag skrev tidigare att jag mister trycket helt på innerskidan och den dansar iväg en sväng upp på ytterskidans pjäxa. Får undersöka detta på egen hand eller ta hjälp att undersöka framöver, till dess det är löst får jag fortsätta med detta kladdande på pjäxorna. Var lyckliga att ni slipper just detta lilla udda ilandsproblem i alla fall! </p><p></p><p>[ATTACH=full]30186[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1296101, member: 165477"] Nej, att man inte ser slitage beror ju som sagt på en relativt nypålagd förstärkning. Nu kan jag även visa en bild på mina turpjäxor, som jag använder då och då i pist också (det är ju rejäla turpjäxor). Jag testade nu att bara lägga kolfibern över det område där jag hyvlat men inte över niten på grund av att pjäxan ska flexa i uppförsläge. Nu är kolfibern/epoxy högre än själva niten, få se om det räcker för att jag inte ska komma åt niten med stålkanten framöver. Har använt pjäxorna ett år (men inte alla skiddagar, har ju mina pistpjäxor dessutom), men man ser tydligt på bilden att jag skavt en del på aluminiumdelen av niten, och som sagt jag vill inte att det ska få gå för långt. Det är en stålskruv i mitten av niten, den har inte tagit skada men stålkanten mår nog inte så bra istället när man är uppe och glider med den över niten. Niten var svartmålad från början. Ingen verkar ju stött på problemet men visar ändå, har inte åkt nått med dessa ännu sedan ja la på förstärkningen. Ett lager kolfiber över plast-hyvlingen och två där jag vill ha en liten upphöjning i närheten av (snett framför) niten. Och visst förstår jag att ändring i tekniken skulle eliminera problemet. Kanske skulle låta någon filma mig när jag carvar så jag ser var i svängen detta händer, jag gissar att det kan vara när man avlastar mellan svängarna, eftersom det inte kan ske mitt i svängen då man har skidorna en bra bit ifrån varandra. Möjligen då som jag skrev tidigare att jag mister trycket helt på innerskidan och den dansar iväg en sväng upp på ytterskidans pjäxa. Får undersöka detta på egen hand eller ta hjälp att undersöka framöver, till dess det är löst får jag fortsätta med detta kladdande på pjäxorna. Var lyckliga att ni slipper just detta lilla udda ilandsproblem i alla fall! [ATTACH type="full" width="327px"]30186[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sliter pjäxorna mot varandra när jag åker - vad göra?
Tillbaka
Topp