Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slitna kanter så trät syns på ovansidan av skidan, laga på bäst sätt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1202607" data-attributes="member: 12152"><p>Godkänt inkörda skidor. </p><p></p><p>Lättflytande epoxi skulle jag köra med. Det sugs upp av träkärnan några mm och impregnerar helt mot fuktinträngning. Välj en långsamthärdande typ. Värm upp både skidan och limblandningen med hårtork/varmluftpistol vid applicering så blir limmet tunt och håller sig lättflytande längre än om skidan är kall. Håll skidan sen någorlunda varm tills du märker att limmet börjar härda. Låt härda över natten och snygga sen till. </p><p></p><p>Glöm inte att maskera ordentligt. Limmet tenderar att rinna iväg mer än man tror. </p><p></p><p>Vill du ha ett par bra Åreskidor billigt kan du få ett par Völkl Explosive 190cm av mig vid tillfälle. Då slipper du laga. Gamla men går som ett skott fortfarande efter en slip. PM:a om intresse finns.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1202607, member: 12152"] Godkänt inkörda skidor. Lättflytande epoxi skulle jag köra med. Det sugs upp av träkärnan några mm och impregnerar helt mot fuktinträngning. Välj en långsamthärdande typ. Värm upp både skidan och limblandningen med hårtork/varmluftpistol vid applicering så blir limmet tunt och håller sig lättflytande längre än om skidan är kall. Håll skidan sen någorlunda varm tills du märker att limmet börjar härda. Låt härda över natten och snygga sen till. Glöm inte att maskera ordentligt. Limmet tenderar att rinna iväg mer än man tror. Vill du ha ett par bra Åreskidor billigt kan du få ett par Völkl Explosive 190cm av mig vid tillfälle. Då slipper du laga. Gamla men går som ett skott fortfarande efter en slip. PM:a om intresse finns. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slitna kanter så trät syns på ovansidan av skidan, laga på bäst sätt?
Tillbaka
Topp