Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Slitna knän: skidor vs snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JanN" data-source="post: 1245115" data-attributes="member: 32256"><p>Gott folk,</p><p></p><p>Det allmänna uppfattningen är väl att skidor är sämre för knäna än snowboard, men är det verkligen så?</p><p></p><p>Scenario: ifall man åker "vanligt" och inte kraschar med outlösta bindingar.</p><p></p><p>Vad tror ni?</p><p></p><p>Har själv sliten menisk och bör klara av 1) denna vinter, och 2) ytterligare 20+ vintrar... Denna vinter kan jag slöåka med barnen, och vill helst undvika ytterligare slitage. Fick kortisonspruta i september. Doktorn gav tillåtelse att försiktigt skida/åka snowboard, men jag har fortfarande ont ibland. Känns naturligt med både skidor&snowboard efter 30år+ aktivt åkande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JanN, post: 1245115, member: 32256"] Gott folk, Det allmänna uppfattningen är väl att skidor är sämre för knäna än snowboard, men är det verkligen så? Scenario: ifall man åker "vanligt" och inte kraschar med outlösta bindingar. Vad tror ni? Har själv sliten menisk och bör klara av 1) denna vinter, och 2) ytterligare 20+ vintrar... Denna vinter kan jag slöåka med barnen, och vill helst undvika ytterligare slitage. Fick kortisonspruta i september. Doktorn gav tillåtelse att försiktigt skida/åka snowboard, men jag har fortfarande ont ibland. Känns naturligt med både skidor&snowboard efter 30år+ aktivt åkande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Slitna knän: skidor vs snowboard?
Tillbaka
Topp