Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Slopestylens framtid
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 1097012" data-attributes="member: 102471"><p>Så här kommer min tanke om detta.</p><p></p><p>Lite bakgrund om mig: dömmer cirka 10-20 surftävlingar i Europa per år dömt 4 EM, reserv på ett VM, så där har vi min erfarenhet om dömning på relativt hög nivå.</p><p></p><p>Ja det är en domarsport, ja det skall till en bedömning av allt, ja det riktigt svårt för en ”oinvigd” att se de små sakerna som gör skillnaden mellan 76 och 77 poäng. Och lika så svårt att se skillnaden mellan 76 och 86 om man inte håller på att döma hela tiden. Nu är väl dessa domare bland de bästa i världen får man hoppas så de har styr på det hela. </p><p></p><p>Och en bedömningsport är som MnO skriver aldrig helt rättvis. Alltid någon som tycker att någon blir felbedömd..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 1097012, member: 102471"] Så här kommer min tanke om detta. Lite bakgrund om mig: dömmer cirka 10-20 surftävlingar i Europa per år dömt 4 EM, reserv på ett VM, så där har vi min erfarenhet om dömning på relativt hög nivå. Ja det är en domarsport, ja det skall till en bedömning av allt, ja det riktigt svårt för en ”oinvigd” att se de små sakerna som gör skillnaden mellan 76 och 77 poäng. Och lika så svårt att se skillnaden mellan 76 och 86 om man inte håller på att döma hela tiden. Nu är väl dessa domare bland de bästa i världen får man hoppas så de har styr på det hela. Och en bedömningsport är som MnO skriver aldrig helt rättvis. Alltid någon som tycker att någon blir felbedömd.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Slopestylens framtid
Tillbaka
Topp