Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Slopestylens framtid
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1097135" data-attributes="member: 60010"><p>Ett rimligt antagande som baseras på någon slags logik men där vederbörande (inte hen) inte är säker är en (trumvirvel) gissning. </p><p></p><p>En gissning är per definition är ett osäkert antagande. Om man verkligen vill propagera för ett ord vars innebörd skall vara just att aktivt snacka skit så finns det sedan länge helt acceptabla könsneutrala ord för precis detta (man kan inte lösa stoppet i jämställdhetstoaletten genom att försöka spola ner mer avföring). Nu fick du mig tyvärr att komma ihåg skörderapporten jag läste från jordbruksverket för ett par dagar sedan där den (gissningsvis) nybakade studenten från något svenskt högre lärosäte tog upp sin könsidentitet och hur denna kunde påverka rapporten. Om en könsidentitet kan påverka någon så mycket att personen omedvetet lyckas förvränga mängden kväve som används av bönder i södra slättlandskapen så är det nog dags för mer avskildhet för personen än bara en egen toalett. </p><p></p><p>Klagande över... </p><p></p><p>För att återvända till ämnet. Det finns en poäng med det som skrivs av krönikören. Personligen tycker jag inte att sporten hör hemma på OS just för att det är en livsstilssport. Precis som e-sporten så står friåkning på egna ben och behöver inte etablissemangets klor i sig för att frodas.</p><p></p><p>Sen att skribenten tyvärr för fram sina argument och sedan häller en spann av okunskap över det är ett annat problem. Men så jobbar personen på ett vuxendagis (vilket visserligen är lite motsägelsefullt eftersom man får sanningen av barn och alkoholister)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1097135, member: 60010"] Ett rimligt antagande som baseras på någon slags logik men där vederbörande (inte hen) inte är säker är en (trumvirvel) gissning. En gissning är per definition är ett osäkert antagande. Om man verkligen vill propagera för ett ord vars innebörd skall vara just att aktivt snacka skit så finns det sedan länge helt acceptabla könsneutrala ord för precis detta (man kan inte lösa stoppet i jämställdhetstoaletten genom att försöka spola ner mer avföring). Nu fick du mig tyvärr att komma ihåg skörderapporten jag läste från jordbruksverket för ett par dagar sedan där den (gissningsvis) nybakade studenten från något svenskt högre lärosäte tog upp sin könsidentitet och hur denna kunde påverka rapporten. Om en könsidentitet kan påverka någon så mycket att personen omedvetet lyckas förvränga mängden kväve som används av bönder i södra slättlandskapen så är det nog dags för mer avskildhet för personen än bara en egen toalett. Klagande över... För att återvända till ämnet. Det finns en poäng med det som skrivs av krönikören. Personligen tycker jag inte att sporten hör hemma på OS just för att det är en livsstilssport. Precis som e-sporten så står friåkning på egna ben och behöver inte etablissemangets klor i sig för att frodas. Sen att skribenten tyvärr för fram sina argument och sedan häller en spann av okunskap över det är ett annat problem. Men så jobbar personen på ett vuxendagis (vilket visserligen är lite motsägelsefullt eftersom man får sanningen av barn och alkoholister) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Slopestylens framtid
Tillbaka
Topp