Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sluta romantisera om säsongslivet!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 130551" data-attributes="member: 47541"><p>Hmm, Vesslan, vi pratade om provokation och sedan tar du detta ämne?! Som en gammal missbrukare av de tyngsta drogerna i detta missbruk så bör jag väl skriva några ord.</p><p></p><p>Ja, det är ett missbruk men som tur är så fastnar man inte lika lätt som man gör med vanliga droger. De flesta svenska ungdommar klarar sig undan med en eller två förlorade vintrar på någon skidort och allt de förlorat är en kort tid av sina liv och lite pengar.</p><p></p><p>Tyvärr är det några som blir fast och för dessa blir tillvaron helvetisk även om de först inte kan erkänna det (förnekelsestadiet). Efter några vintrar börjar ens socialaförmåga avta och man slutar att resa hem när vintern är över. Man stannar kvar på igenbommade skidorter där man slipper frågor och krav från sin omgivning.</p><p></p><p>Några fastnar i tyngre missbruk och då är inte ens livet själv värt något. Man åker brant och tar risker utan att tänka på de möjliga konsekvenserna.</p><p></p><p>Fråga några gamla missbrukare, då sådana som kommit ur förnekelsestadiet, om ångesten. Ja, den finns där och gör sig påmind såväl varje höst som vår. "Ska jag stanna ytterligare en vinter?", "Ska jag stanna över sommaren?". Ångesten finns där, tro inget annat!!!</p><p></p><p>Sen har vi de ekonomiska följderna, de flesta missbrukare får kraschade ekonomier. Själv har jag precis kommit ur mitt missbruk (ok, jag är inte helt ren, men jag kan leva med det) och lyckats rädda min ekonomi efter år av total pankhet.</p><p></p><p>Så visst, se framemot era första vintrar men glöm inte att det finns ett liv borttom skidåkningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 130551, member: 47541"] Hmm, Vesslan, vi pratade om provokation och sedan tar du detta ämne?! Som en gammal missbrukare av de tyngsta drogerna i detta missbruk så bör jag väl skriva några ord. Ja, det är ett missbruk men som tur är så fastnar man inte lika lätt som man gör med vanliga droger. De flesta svenska ungdommar klarar sig undan med en eller två förlorade vintrar på någon skidort och allt de förlorat är en kort tid av sina liv och lite pengar. Tyvärr är det några som blir fast och för dessa blir tillvaron helvetisk även om de först inte kan erkänna det (förnekelsestadiet). Efter några vintrar börjar ens socialaförmåga avta och man slutar att resa hem när vintern är över. Man stannar kvar på igenbommade skidorter där man slipper frågor och krav från sin omgivning. Några fastnar i tyngre missbruk och då är inte ens livet själv värt något. Man åker brant och tar risker utan att tänka på de möjliga konsekvenserna. Fråga några gamla missbrukare, då sådana som kommit ur förnekelsestadiet, om ångesten. Ja, den finns där och gör sig påmind såväl varje höst som vår. "Ska jag stanna ytterligare en vinter?", "Ska jag stanna över sommaren?". Ångesten finns där, tro inget annat!!! Sen har vi de ekonomiska följderna, de flesta missbrukare får kraschade ekonomier. Själv har jag precis kommit ur mitt missbruk (ok, jag är inte helt ren, men jag kan leva med det) och lyckats rädda min ekonomi efter år av total pankhet. Så visst, se framemot era första vintrar men glöm inte att det finns ett liv borttom skidåkningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sluta romantisera om säsongslivet!
Tillbaka
Topp