Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sluta romantisera om säsongslivet!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HeLium" data-source="post: 130563" data-attributes="member: 48397"><p>Centralbyråkraten: </p><p>Vilket enzym en individ än må ha som brist så är det väl ändå en sjujäkla skillnad på vilka levnadspremisser en skidjunkie och en a-lagare? </p><p>Tro mig, jag är en gammal skibummare som har lagt av med säsongslivet och nöjer mig med ett par veckor om året, jag möter numer DAGLIGEN mäniskor som är mycket grava alkoholister och drogbrukare. Jag lever hellre ett liv som fattig skibummare på fjället än en som en person som är så helsikes nerknarkad så att de inte längre sitt namn från flaskan/drogen de brukar. Det finns en inneboende romantiskt skimmer med att få säsonga, och åka skidor dagarna långa man lever fattigt, man har roligt och man behöver aldrig bry sig om sina föräldrar 200 mil hemifrån. Jättekul, det är något man väljer. Men kom inte och säg att någon väljer att bli alkoholist eller drogmissbrukare, det är något som man aldrig ser komma förrän det är mycket försent.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HeLium, post: 130563, member: 48397"] Centralbyråkraten: Vilket enzym en individ än må ha som brist så är det väl ändå en sjujäkla skillnad på vilka levnadspremisser en skidjunkie och en a-lagare? Tro mig, jag är en gammal skibummare som har lagt av med säsongslivet och nöjer mig med ett par veckor om året, jag möter numer DAGLIGEN mäniskor som är mycket grava alkoholister och drogbrukare. Jag lever hellre ett liv som fattig skibummare på fjället än en som en person som är så helsikes nerknarkad så att de inte längre sitt namn från flaskan/drogen de brukar. Det finns en inneboende romantiskt skimmer med att få säsonga, och åka skidor dagarna långa man lever fattigt, man har roligt och man behöver aldrig bry sig om sina föräldrar 200 mil hemifrån. Jättekul, det är något man väljer. Men kom inte och säg att någon väljer att bli alkoholist eller drogmissbrukare, det är något som man aldrig ser komma förrän det är mycket försent. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sluta romantisera om säsongslivet!
Tillbaka
Topp