Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sluta romantisera om säsongslivet!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ville-vessla" data-source="post: 130578" data-attributes="member: 54648"><p>Oj då, man undrar hur vissa ens kan få ner fötterna i ett par pjäxor med så ömma tår. </p><p>Om det är OK med er så svarar jag bara på de inlägg som innehöll nån form av argument. </p><p>Helium, jodå , de flesta kemiska droger kan leda till större misär än skidåkning, det har du rätt i.</p><p>Nej, man väljer inte att bli alkoholist, man väljer att ta en öl just nu. För varje fylla blir det svårare att sluta. Samma med skidåkning - när åren går blir det svårare att övergå till ett annan liv. </p><p>En sak har alla missbruk gemensamt - det handlar om verklighetsflykt och det handlar om en viss ångest att ta tag i andra sidor av livet. Är det så svårt att erkänna? </p><p></p><p>Kärnan är, varför kan inte vi skidåkare hålla vårt intresse på en rimlig nivå? Vilken fiskeintresserad kille flyttar utomlands halva året? Min mormor tycker om handarbete, men hon gjorde nåt annat än knyppla innan hon fyllde 30. Folk som gillar fotboll kan nöja sig med att spela korpen två gånger i veckan.</p><p></p><p>Wilhelm E, visst livet ska va skoj, problemet är när man tror att det kan vara skoj jämnt. </p><p>Torsten, supandet är en skön livsstil för dig, men jag väntar fortfarande på det första flashiga magasinet för dig och dina kompisar.</p><p></p><p>p Nyberg - vet inte hur ofta du byter pappa...</p><p></p><p>Jag är älskar att åka skidor - det styr mitt liv. Men det stör mig att det någonstans finns folk som utnyttjar min fixering. Jag lockas att jobba på skidorter till usel lön och noll trygghet - för att det är så kul med skidåkning. Sen spenderar jag mina surt förvärvade pengar till samma skidbransch på liftkort, skidgrejer och boende. De som drar in pengarna, däremot, är smarta nog att nöja sig med att åka skidor några gånger då och då. Sen åker de hem till villa, vovve och volvo och skrattar hela vägen till banken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ville-vessla, post: 130578, member: 54648"] Oj då, man undrar hur vissa ens kan få ner fötterna i ett par pjäxor med så ömma tår. Om det är OK med er så svarar jag bara på de inlägg som innehöll nån form av argument. Helium, jodå , de flesta kemiska droger kan leda till större misär än skidåkning, det har du rätt i. Nej, man väljer inte att bli alkoholist, man väljer att ta en öl just nu. För varje fylla blir det svårare att sluta. Samma med skidåkning - när åren går blir det svårare att övergå till ett annan liv. En sak har alla missbruk gemensamt - det handlar om verklighetsflykt och det handlar om en viss ångest att ta tag i andra sidor av livet. Är det så svårt att erkänna? Kärnan är, varför kan inte vi skidåkare hålla vårt intresse på en rimlig nivå? Vilken fiskeintresserad kille flyttar utomlands halva året? Min mormor tycker om handarbete, men hon gjorde nåt annat än knyppla innan hon fyllde 30. Folk som gillar fotboll kan nöja sig med att spela korpen två gånger i veckan. Wilhelm E, visst livet ska va skoj, problemet är när man tror att det kan vara skoj jämnt. Torsten, supandet är en skön livsstil för dig, men jag väntar fortfarande på det första flashiga magasinet för dig och dina kompisar. p Nyberg - vet inte hur ofta du byter pappa... Jag är älskar att åka skidor - det styr mitt liv. Men det stör mig att det någonstans finns folk som utnyttjar min fixering. Jag lockas att jobba på skidorter till usel lön och noll trygghet - för att det är så kul med skidåkning. Sen spenderar jag mina surt förvärvade pengar till samma skidbransch på liftkort, skidgrejer och boende. De som drar in pengarna, däremot, är smarta nog att nöja sig med att åka skidor några gånger då och då. Sen åker de hem till villa, vovve och volvo och skrattar hela vägen till banken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sluta romantisera om säsongslivet!
Tillbaka
Topp