Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sluta romantisera om säsongslivet!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="No_Kharma" data-source="post: 130588" data-attributes="member: 33489"><p>Den här diskussionen är intressant eftersom den tvingar oss att rannsaka vårt liv och värderingar. Självklart måste vi få ha hobbys och fritidsintressen men vi får samtidigt inte glömma bort att det finns mer i livet än enbart skidåkning. Skidindustrin försöker göra skidåkning till en livsstil coh vi nappar naturligtvis på imagen direkt utan att fråga oss varför. Sen är det ju självklart bättre att identifiera sig med friluftsliv och sunt sportande snarare än det destruktiva beteende som så många andra anammar. Grejen är ju bara att inte göra det till ett missbruk utan hålla vår kära hobby på en rimlig nivå (t ex att inte parasitera på hårt arbetande skattebetalare för att njuta av puder). Oavsett vad ni tycker om tråden så har den åtminstone tvingat er till självrannsakan, kontemplation och slipning av argument</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="No_Kharma, post: 130588, member: 33489"] Den här diskussionen är intressant eftersom den tvingar oss att rannsaka vårt liv och värderingar. Självklart måste vi få ha hobbys och fritidsintressen men vi får samtidigt inte glömma bort att det finns mer i livet än enbart skidåkning. Skidindustrin försöker göra skidåkning till en livsstil coh vi nappar naturligtvis på imagen direkt utan att fråga oss varför. Sen är det ju självklart bättre att identifiera sig med friluftsliv och sunt sportande snarare än det destruktiva beteende som så många andra anammar. Grejen är ju bara att inte göra det till ett missbruk utan hålla vår kära hobby på en rimlig nivå (t ex att inte parasitera på hårt arbetande skattebetalare för att njuta av puder). Oavsett vad ni tycker om tråden så har den åtminstone tvingat er till självrannsakan, kontemplation och slipning av argument [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sluta romantisera om säsongslivet!
Tillbaka
Topp