Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Små boots
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 265875" data-attributes="member: 59533"><p>""Har du 38 vanligtvis på skor?</p><p>Som jag förstår det har du det.""</p><p></p><p>Saken är den att det tar tid innan dem blir uttöjda. Jag köpte ett par Burton ION 8.5 efter att ha börjat prova 9.5 som är min vanliga storlek. Mina fötter är precis 9.5 enligt längdmallen. Killen jag pratade med hade ION själv och körde en hel storlek mindre än hans fötter. Han sa att första två dagarna skulle bli ett helvete, men eftersom jag säsongar var jag noga med att inte köpa för stora. Efter ca: 6 hela skiddagar började dem kännas ganska bra. Men första dagarna domnade tårna såfort jag spände i bootsen i bindningarna. Kramp i fötterna som satan dessutom. Trodde på allvar att det inte KAN vara rätt att det ska vara så tight. Efter en vecka satt dem som gjutet!! Tårna tar fortfarande i där fram men det trycker inte så mycket att dem domnar. </p><p></p><p>MEN, ska du bara åka några dagar här och där finns det kanske ingen anledning att köra så små. Tycker faktiskt att du ska försöka få byta/sälja dem mot några lite större. Får du inte MÅNGA åkdagar är det ingen idee för dig att vänta tills dem töjer sig. </p><p></p><p>Good luck man!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 265875, member: 59533"] ""Har du 38 vanligtvis på skor? Som jag förstår det har du det."" Saken är den att det tar tid innan dem blir uttöjda. Jag köpte ett par Burton ION 8.5 efter att ha börjat prova 9.5 som är min vanliga storlek. Mina fötter är precis 9.5 enligt längdmallen. Killen jag pratade med hade ION själv och körde en hel storlek mindre än hans fötter. Han sa att första två dagarna skulle bli ett helvete, men eftersom jag säsongar var jag noga med att inte köpa för stora. Efter ca: 6 hela skiddagar började dem kännas ganska bra. Men första dagarna domnade tårna såfort jag spände i bootsen i bindningarna. Kramp i fötterna som satan dessutom. Trodde på allvar att det inte KAN vara rätt att det ska vara så tight. Efter en vecka satt dem som gjutet!! Tårna tar fortfarande i där fram men det trycker inte så mycket att dem domnar. MEN, ska du bara åka några dagar här och där finns det kanske ingen anledning att köra så små. Tycker faktiskt att du ska försöka få byta/sälja dem mot några lite större. Får du inte MÅNGA åkdagar är det ingen idee för dig att vänta tills dem töjer sig. Good luck man! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Små boots
Tillbaka
Topp