Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Små dampjäxor 22.0
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="davoorama" data-source="post: 1245531" data-attributes="member: 45297"><p>Min sambo hade stora problem att hitta pjäxor då hon är både väldigt kort och har små fötter ca 35. Problemet för henne var främst att hon är så kort, så en liten vuxen pjäxa i storlek 22-22,5 blir för hög och flexet blir alldeles för styvt och högt för hennes ~45kg. För henne funkade inte alls vuxenpjäxor så vi kollade på junior och valde att kolla på modeller som är lite mer race inspirerade utan att bli för styva, dvs modeller med flera spännen för att kunna få till en lite mer justerbar passform som kunde anpassas lite efter en kvinnas former. Många juniorpjäxor är ju anpassade för ett barns kropp och i flera fall har bara ett spänne över vaden som vi upplevde att det inte gav så mycket justeringsmöjligheter och passformen blev inte bra. Ett annat krav från sambon var att om det ska vara en juniorpjäxa så måste den se ut som en vuxenpjäxa, och inte se för barnslig ut. </p><p></p><p>Jag hade lite flyt och hittade ett par begagnade svarta Lange pjäxor i storlek 22, osäker på modell, med fyra spännen och flex runt 75 tror jag. Dom fungerar faktiskt över förväntan. Ser ut som ett par väldigt små vuxenpjäxor, passade min sambo och hennes längd bra. Juniorpjäxa kanske inte är lösningen för TS men kan dock rekommendera att testa om det är svårt att hitta passande vuxenpjäxor. Vet inte om Salomon fortfarande har kvar modellen, men när vi letade så såg jag att Salomon hade en junior freeride modell med gåläge i små storlekar som såg rätt vass ut men det blev aldrig att vi provade den. Lycka till i letandet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="davoorama, post: 1245531, member: 45297"] Min sambo hade stora problem att hitta pjäxor då hon är både väldigt kort och har små fötter ca 35. Problemet för henne var främst att hon är så kort, så en liten vuxen pjäxa i storlek 22-22,5 blir för hög och flexet blir alldeles för styvt och högt för hennes ~45kg. För henne funkade inte alls vuxenpjäxor så vi kollade på junior och valde att kolla på modeller som är lite mer race inspirerade utan att bli för styva, dvs modeller med flera spännen för att kunna få till en lite mer justerbar passform som kunde anpassas lite efter en kvinnas former. Många juniorpjäxor är ju anpassade för ett barns kropp och i flera fall har bara ett spänne över vaden som vi upplevde att det inte gav så mycket justeringsmöjligheter och passformen blev inte bra. Ett annat krav från sambon var att om det ska vara en juniorpjäxa så måste den se ut som en vuxenpjäxa, och inte se för barnslig ut. Jag hade lite flyt och hittade ett par begagnade svarta Lange pjäxor i storlek 22, osäker på modell, med fyra spännen och flex runt 75 tror jag. Dom fungerar faktiskt över förväntan. Ser ut som ett par väldigt små vuxenpjäxor, passade min sambo och hennes längd bra. Juniorpjäxa kanske inte är lösningen för TS men kan dock rekommendera att testa om det är svårt att hitta passande vuxenpjäxor. Vet inte om Salomon fortfarande har kvar modellen, men när vi letade så såg jag att Salomon hade en junior freeride modell med gåläge i små storlekar som såg rätt vass ut men det blev aldrig att vi provade den. Lycka till i letandet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Små dampjäxor 22.0
Tillbaka
Topp