Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Små dampjäxor 22.0
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mizze" data-source="post: 1245666" data-attributes="member: 156771"><p>Nu kör jag inte turpjäxor, men jag är kort (157 cm) och har minifötter, dryga 22 cm barfota. Jag har lite olika pjuck, men alla är racingpjäxor ur juniorsegmentet. Skaften blir kortare, bredden minskar generellt sett och det finns storlekar. Flexen är möjligen en indikator på om pjäxan är åt det styvare eller mjukare hållet, men inte mer. Och gjut för guds skull en sula! Jag kör just nu i olika Atomic redster (bredare läst, annan plastblandning i skalet, fluffpjuck) och Tecnica r (smalare läst, blåisvänliga). Alla pjäxorna är trixade och fixade med på olika sätt, bland annat flyttade spännen, formgjutna sulor, plösar och paddade lite överallt. </p><p></p><p>Prova, prova och prova igen. Åk, fixa, åk, fixa. Och se till att ha ett ark padding och pennkniv, så kan ni anpassa själva om något klämmer (om det inte ska värmas och knackas, för då behöver en ha lite mer koll, annars kan det bli dyrt). Har hon små fötter, rekommenderar jag av erfarenhet padding och pennkniv som första anpassning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mizze, post: 1245666, member: 156771"] Nu kör jag inte turpjäxor, men jag är kort (157 cm) och har minifötter, dryga 22 cm barfota. Jag har lite olika pjuck, men alla är racingpjäxor ur juniorsegmentet. Skaften blir kortare, bredden minskar generellt sett och det finns storlekar. Flexen är möjligen en indikator på om pjäxan är åt det styvare eller mjukare hållet, men inte mer. Och gjut för guds skull en sula! Jag kör just nu i olika Atomic redster (bredare läst, annan plastblandning i skalet, fluffpjuck) och Tecnica r (smalare läst, blåisvänliga). Alla pjäxorna är trixade och fixade med på olika sätt, bland annat flyttade spännen, formgjutna sulor, plösar och paddade lite överallt. Prova, prova och prova igen. Åk, fixa, åk, fixa. Och se till att ha ett ark padding och pennkniv, så kan ni anpassa själva om något klämmer (om det inte ska värmas och knackas, för då behöver en ha lite mer koll, annars kan det bli dyrt). Har hon små fötter, rekommenderar jag av erfarenhet padding och pennkniv som första anpassning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Små dampjäxor 22.0
Tillbaka
Topp