Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
små missöden i backen :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ishkur" data-source="post: 67235" data-attributes="member: 37409"><p>Hehe, rolig läsning. Jag ska bidra med en liten händelse som utspelade sig i Hundfjället tidigare i veckan. Jag och min kusin åkte stolsliften bredvid väggen. Vi fick syn på några brädåkare som satt högst upp precis innan krönet och funderade på hur de skulle ta sig ned.</p><p>Brädåkare ett börjar hasa sig ned på baken över kanten, han tappar kontrollen men lyckas stanna efter ett tag. Åkare två gör samma sak men lyckas stanna ca 15 meter tidigare. Åkare tre hasar sig ned på baken till åkare två och stannar. När nu åkare två ska börja hasa sig ned igen trasslar han in sig i sin kompis (åkare tre). De glider snabbare och snabbare ned mot åkare ett som inte riktigt vet vad han ska göra, så han bestämmer sig för att stå still och hoppas på det bästa. Resultatet blir en stor smäll och en hög med tre brädåkare som glider nedför. Två lyckas stanna medans den tredje glider hela väg(g)en ned.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ishkur, post: 67235, member: 37409"] Hehe, rolig läsning. Jag ska bidra med en liten händelse som utspelade sig i Hundfjället tidigare i veckan. Jag och min kusin åkte stolsliften bredvid väggen. Vi fick syn på några brädåkare som satt högst upp precis innan krönet och funderade på hur de skulle ta sig ned. Brädåkare ett börjar hasa sig ned på baken över kanten, han tappar kontrollen men lyckas stanna efter ett tag. Åkare två gör samma sak men lyckas stanna ca 15 meter tidigare. Åkare tre hasar sig ned på baken till åkare två och stannar. När nu åkare två ska börja hasa sig ned igen trasslar han in sig i sin kompis (åkare tre). De glider snabbare och snabbare ned mot åkare ett som inte riktigt vet vad han ska göra, så han bestämmer sig för att stå still och hoppas på det bästa. Resultatet blir en stor smäll och en hög med tre brädåkare som glider nedför. Två lyckas stanna medans den tredje glider hela väg(g)en ned. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
små missöden i backen :)
Tillbaka
Topp