Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
små missöden i backen :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SethP" data-source="post: 67253" data-attributes="member: 53419"><p>Kul anekdoter, och trots att tråden är lite gammal så känner jag att jag måste bidra:</p><p></p><p>Under tidigt 80-tal var bananväskor populära(?) men fullständigt livsfarliga. En kompis till mig hade en sådan på sig i en sittlift i Zell am See. När det var dags för avstigning så fastnade han självklart med bananväskan i fotstödet och blev liksom hängandes. Killen i liftkuren var inte riktigt uppmärksam så min polare var på god väg att följa med i svänghjulet och vända för att åka ner igen... hängandes ganska hjälplös och dinglande under en tom liftstol. Kul som fan tyckte vi andra i sällskapet (det var en syn som stannar på näthinnan för evigt) och det blev ju en del garv, men samtidigt kan man förfasas en smula oxå...</p><p></p><p>Själv har jag bara fastnat med en öppen jackficka i bygeln på en ankarlift i Sälen. Jag kom loss relativt fort, men det var ändå så att jag skyndade mig att åka därifrån...</p><p></p><p>Annars finns det nog en klassiker: Någon som åker över en smältvatten"bassäng" och misslyckas! Som sagt; en klassiker!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SethP, post: 67253, member: 53419"] Kul anekdoter, och trots att tråden är lite gammal så känner jag att jag måste bidra: Under tidigt 80-tal var bananväskor populära(?) men fullständigt livsfarliga. En kompis till mig hade en sådan på sig i en sittlift i Zell am See. När det var dags för avstigning så fastnade han självklart med bananväskan i fotstödet och blev liksom hängandes. Killen i liftkuren var inte riktigt uppmärksam så min polare var på god väg att följa med i svänghjulet och vända för att åka ner igen... hängandes ganska hjälplös och dinglande under en tom liftstol. Kul som fan tyckte vi andra i sällskapet (det var en syn som stannar på näthinnan för evigt) och det blev ju en del garv, men samtidigt kan man förfasas en smula oxå... Själv har jag bara fastnat med en öppen jackficka i bygeln på en ankarlift i Sälen. Jag kom loss relativt fort, men det var ändå så att jag skyndade mig att åka därifrån... Annars finns det nog en klassiker: Någon som åker över en smältvatten"bassäng" och misslyckas! Som sagt; en klassiker! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
små missöden i backen :)
Tillbaka
Topp