Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Små okända skidorter med grymm offpist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 332871" data-attributes="member: 36230"><p>Här kommer några tips från mig, jag har alltid sökt efter sån åkning. Bra åkning utan andra människor. Tipsen här från sverige är så här att det är t.o.m. så lite folm i backarna så det är större chans att de stänger än att det är kö i liftarna.</p><p></p><p>Almåsa: 304 f hm, bra med snö och riktigt bra skogskidåkning och en pist som är den bästa i sverige!</p><p></p><p>Stora Blåsjön: 525f hm, mest snö i sverige de flesta år. Det kryllar av dropp och små branta hang där åkningen är det bästa som finns på berg. Dock platt däremellan, mycke stakning. Gillar man dropp så är det det bästa stället i sverige!! Pisterna upplevs platta förrutom vid översta liften.</p><p></p><p>Kullstaberget: 220 f hm, Mycket givande skogsskidåkning och inspererande terräng. Dock si så där med snö vissa år. (kolla bild i mitt almbum från Kullstaberget)</p><p></p><p>Gustavsbergsbacken: 100 f hm. Okej backe som du knappt får upp farten i för att svänga! Kanske Sveriges extremaste terräng i ansluttning till liften. Sjukt aggresiva linjer finns det att åka där. Snön räcker dock de flesta åren till ett åk per linje. (bild över en del av åken finns på jamtland.info.se klicka på Galleri, bilder, -Frösö Extreme 2007 Calles bilder (44 bilder)....</p><p></p><p></p><p>Norge har massvis med små okända orter med bra och mycke snö till skillnad från sverige. Dock är fallhöjden inte det värsta men är ofta bättre än i sverige!</p><p></p><p>Österupa är lite folk och billigt, snön ser man till att pricka och lite tur!</p><p></p><p>Åk till ställen ni aldrig hört talas om de är oftast de bästa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 332871, member: 36230"] Här kommer några tips från mig, jag har alltid sökt efter sån åkning. Bra åkning utan andra människor. Tipsen här från sverige är så här att det är t.o.m. så lite folm i backarna så det är större chans att de stänger än att det är kö i liftarna. Almåsa: 304 f hm, bra med snö och riktigt bra skogskidåkning och en pist som är den bästa i sverige! Stora Blåsjön: 525f hm, mest snö i sverige de flesta år. Det kryllar av dropp och små branta hang där åkningen är det bästa som finns på berg. Dock platt däremellan, mycke stakning. Gillar man dropp så är det det bästa stället i sverige!! Pisterna upplevs platta förrutom vid översta liften. Kullstaberget: 220 f hm, Mycket givande skogsskidåkning och inspererande terräng. Dock si så där med snö vissa år. (kolla bild i mitt almbum från Kullstaberget) Gustavsbergsbacken: 100 f hm. Okej backe som du knappt får upp farten i för att svänga! Kanske Sveriges extremaste terräng i ansluttning till liften. Sjukt aggresiva linjer finns det att åka där. Snön räcker dock de flesta åren till ett åk per linje. (bild över en del av åken finns på jamtland.info.se klicka på Galleri, bilder, -Frösö Extreme 2007 Calles bilder (44 bilder).... Norge har massvis med små okända orter med bra och mycke snö till skillnad från sverige. Dock är fallhöjden inte det värsta men är ofta bättre än i sverige! Österupa är lite folk och billigt, snön ser man till att pricka och lite tur! Åk till ställen ni aldrig hört talas om de är oftast de bästa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Små okända skidorter med grymm offpist?
Tillbaka
Topp