Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smala dampjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="akarlssons" data-source="post: 1223802" data-attributes="member: 177076"><p>Låter som min fot!</p><p>Jag har också runt 92 på min fot och har tidigare haft problem att hitta en smal pjäxa. Men lyckades till slut hitta rätt i en Lange RS 110 Flex. År 19 modellen. </p><p>Detta är ju en racepjäxa så den är allmänt smallare och tuffare än ”vanliga” pjäxor, men därav sitter den åt bättre på min fot. Jag har 40/41 och kör på en 25,5 med formade sulor så den sitter som en smäck.</p><p></p><p>Jag tror generellt du ska satsa på en junior eller race pjäxa, annars är det svårt att komma ner i lästen. </p><p></p><p>Sen av de pjäxor jag provat så har Lange och Atomic varit de märken som verkar vara smalare från början.</p><p></p><p>Det är guldvärt att lägga ner tid på att prova så mycket man kan innan man köper, man märker med en gång när rätt pjäxa sitter på foten!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="akarlssons, post: 1223802, member: 177076"] Låter som min fot! Jag har också runt 92 på min fot och har tidigare haft problem att hitta en smal pjäxa. Men lyckades till slut hitta rätt i en Lange RS 110 Flex. År 19 modellen. Detta är ju en racepjäxa så den är allmänt smallare och tuffare än ”vanliga” pjäxor, men därav sitter den åt bättre på min fot. Jag har 40/41 och kör på en 25,5 med formade sulor så den sitter som en smäck. Jag tror generellt du ska satsa på en junior eller race pjäxa, annars är det svårt att komma ner i lästen. Sen av de pjäxor jag provat så har Lange och Atomic varit de märken som verkar vara smalare från början. Det är guldvärt att lägga ner tid på att prova så mycket man kan innan man köper, man märker med en gång när rätt pjäxa sitter på foten! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smala dampjäxor
Tillbaka
Topp