Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Smala fötter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bull_SWE" data-source="post: 262499" data-attributes="member: 56070"><p>Om du vill ha en pjäxa som sitter riktigt bra så spruta en! Lite dyrare men det är värt var enda krona. På Alpingaraget finns Salomon Falcon 10 skal för sprutning vilka jag i ditt fall kan rekommendera. Flexet på dom ligger ursprungligen på 110 men dom kommer att bli ytterligare lite styvare i och med att du sprutar dom, så i slutändan hamnar dom väl på ca 120-125 i flex. Priset ligger på 5650:- om jag inte missminner mig och då ingår även en formgjuten sula.</p><p></p><p>Vill du ha några billigare alternativ kika på Salomon Falcon Race eller Salomon Falcon Pro Mod Gun.</p><p></p><p>Salomons Falcon-läst är gjord just för långsmala fötter.</p><p></p><p>Annars prova även det som Reine och E-T tipsat om.</p><p>Langen är tightare än deras "normala" pjäxor fast fortfarande inte lika smal som Falcon. Misstänker även att Langen är rätt låg över vristen men är inte helt hundra när det gäller just den modellen.</p><p>Rossen är även den rätt smal men har en lite speciell passform. Den är rätt hög över vristen. Förmodligen är det B-16 Karbon du är ute efter.</p><p></p><p>Lange har generellt sett varit smala tidigare men är det inte längre, tvärt emot är dom nästan breda idag. Dom är däremot låga över vristen så om du har höga fotvalv så är nog inte Lange någonting för dig.</p><p></p><p></p><p>Samtliga modeller som nämnts ovan finns på Alpingaraget (www.alpingaraget.se).</p><p>Åk dit, prova och jämför. Det är trotts allt bara du som kan säga vad som sitter bäst just på din fot. Men som sagt mitt råd är att spruta en Falcon 10.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bull_SWE, post: 262499, member: 56070"] Om du vill ha en pjäxa som sitter riktigt bra så spruta en! Lite dyrare men det är värt var enda krona. På Alpingaraget finns Salomon Falcon 10 skal för sprutning vilka jag i ditt fall kan rekommendera. Flexet på dom ligger ursprungligen på 110 men dom kommer att bli ytterligare lite styvare i och med att du sprutar dom, så i slutändan hamnar dom väl på ca 120-125 i flex. Priset ligger på 5650:- om jag inte missminner mig och då ingår även en formgjuten sula. Vill du ha några billigare alternativ kika på Salomon Falcon Race eller Salomon Falcon Pro Mod Gun. Salomons Falcon-läst är gjord just för långsmala fötter. Annars prova även det som Reine och E-T tipsat om. Langen är tightare än deras "normala" pjäxor fast fortfarande inte lika smal som Falcon. Misstänker även att Langen är rätt låg över vristen men är inte helt hundra när det gäller just den modellen. Rossen är även den rätt smal men har en lite speciell passform. Den är rätt hög över vristen. Förmodligen är det B-16 Karbon du är ute efter. Lange har generellt sett varit smala tidigare men är det inte längre, tvärt emot är dom nästan breda idag. Dom är däremot låga över vristen så om du har höga fotvalv så är nog inte Lange någonting för dig. Samtliga modeller som nämnts ovan finns på Alpingaraget (www.alpingaraget.se). Åk dit, prova och jämför. Det är trotts allt bara du som kan säga vad som sitter bäst just på din fot. Men som sagt mitt råd är att spruta en Falcon 10. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Smala fötter
Tillbaka
Topp