Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smala stighudar till breda skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1056096" data-attributes="member: 33054"><p>Jag har testat. Såg proffsigt ut hemma. Man behöver ju inte full bredd efter kanten fram och bak, där man har dåligt tryck på kanten. Jag snittade på mitten av huden, någon dm från topp/ resp bakfästet. </p><p></p><p>Resultatet i praktiken, på snö blev inte så lyckat. Gick under gynnsamma väderförhållanden att applicera på skidan. När jag tog av dem på toppen blev det en hög med trassel ner i ryggan/ påsen. Att gå på ytterligare en sluttning under den dagen var att glömma. </p><p></p><p>Jag skulle behållt den här stighuden. Har du inte tänkt att lägga av med skidåkning kommer du i framtiden äga en lite smalare skida där den passar. Köp nya stighudar till de bredare skidorna, de håller i många år om du inte går helt sjukt mycket. Kan vara ok att äga två par hudar (säger jag för att kunna rättfärdiga min samling på i alla fall 10 par, mest smala racehudar där man väljer hud efter före).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1056096, member: 33054"] Jag har testat. Såg proffsigt ut hemma. Man behöver ju inte full bredd efter kanten fram och bak, där man har dåligt tryck på kanten. Jag snittade på mitten av huden, någon dm från topp/ resp bakfästet. Resultatet i praktiken, på snö blev inte så lyckat. Gick under gynnsamma väderförhållanden att applicera på skidan. När jag tog av dem på toppen blev det en hög med trassel ner i ryggan/ påsen. Att gå på ytterligare en sluttning under den dagen var att glömma. Jag skulle behållt den här stighuden. Har du inte tänkt att lägga av med skidåkning kommer du i framtiden äga en lite smalare skida där den passar. Köp nya stighudar till de bredare skidorna, de håller i många år om du inte går helt sjukt mycket. Kan vara ok att äga två par hudar (säger jag för att kunna rättfärdiga min samling på i alla fall 10 par, mest smala racehudar där man väljer hud efter före). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smala stighudar till breda skidor
Tillbaka
Topp