Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Smalare eller bredare twintip i pisten ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 226621"><p>Oj då.. Men då vi sitter här och säger att det inte finns en skida som uppför sig i pist med 100+ midja som en skida på 84 midja gör så får du förklara dig. För det är ganska uppenbart att en skida med 100+ midja är lika lätt att få upp på kant till exempel. Sen att dom presterar bra är en sak men dom är fortfarande inte lika bra som en skida på 85 mm midja i alla fall så. För att den är så bred så det blir mer jobb att få den på skär tex. Så det var därför jag blev intresserad vad det är för skida du har åkt på som är lika lätt att få på skär som en smalare skida helt enkelt. Och vi har lämnat ämnet för länge länge sedan i denna tråd. Det gjordes redan på rad 5-6 någonstans så... Och jag har inte dömt ut en någon skida alls eller hur?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 226621"] Oj då.. Men då vi sitter här och säger att det inte finns en skida som uppför sig i pist med 100+ midja som en skida på 84 midja gör så får du förklara dig. För det är ganska uppenbart att en skida med 100+ midja är lika lätt att få upp på kant till exempel. Sen att dom presterar bra är en sak men dom är fortfarande inte lika bra som en skida på 85 mm midja i alla fall så. För att den är så bred så det blir mer jobb att få den på skär tex. Så det var därför jag blev intresserad vad det är för skida du har åkt på som är lika lätt att få på skär som en smalare skida helt enkelt. Och vi har lämnat ämnet för länge länge sedan i denna tråd. Det gjordes redan på rad 5-6 någonstans så... Och jag har inte dömt ut en någon skida alls eller hur? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Smalare eller bredare twintip i pisten ?
Tillbaka
Topp