Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Smalare eller bredare twintip i pisten ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Signelinho" data-source="post: 226658" data-attributes="member: 28705"><p>Det var själva fan att man måste gå och stävja precis som vanligt. Om vi BARA ser till måtten så kommer en skida med 84mm i midjan vara kvickare från kant till kant än en skida med 98mm. MEN(!) det är bara ifall vi uteslutande ser till måtten. </p><p></p><p>JAG har kört båda dessa skidor och tycker att beslutet gällande val av skida är helt beroende på hur duktig DU är. JAG kan (uppenbarligen) till skillnad från många här åka på rena skär och har åkt en hel del på både SL och GS-skidor racestock och föredrar BC:n i alla lägen. Detta beror på uppbyggnaden i skidan. FS är en ren jävla nudelskida i hög fart jämfört (ja, det stavas jämfört, inte gämfört!) med BC. Och nej, jag tänker inte förklara uppbyggnadskillnaderna i skidorna. Det får ni kontakta Ross själva för. </p><p></p><p>Undrar hur lång tid det tar innan den där jävla dr Snow kommer in och låser tråden. Skulle inte förvåna mig ifall man har infört regler mot svordomar på freeride nu också. Ifall den här tråden låses är det ett bevis på fascistoid skidmedia.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Signelinho, post: 226658, member: 28705"] Det var själva fan att man måste gå och stävja precis som vanligt. Om vi BARA ser till måtten så kommer en skida med 84mm i midjan vara kvickare från kant till kant än en skida med 98mm. MEN(!) det är bara ifall vi uteslutande ser till måtten. JAG har kört båda dessa skidor och tycker att beslutet gällande val av skida är helt beroende på hur duktig DU är. JAG kan (uppenbarligen) till skillnad från många här åka på rena skär och har åkt en hel del på både SL och GS-skidor racestock och föredrar BC:n i alla lägen. Detta beror på uppbyggnaden i skidan. FS är en ren jävla nudelskida i hög fart jämfört (ja, det stavas jämfört, inte gämfört!) med BC. Och nej, jag tänker inte förklara uppbyggnadskillnaderna i skidorna. Det får ni kontakta Ross själva för. Undrar hur lång tid det tar innan den där jävla dr Snow kommer in och låser tråden. Skulle inte förvåna mig ifall man har infört regler mot svordomar på freeride nu också. Ifall den här tråden låses är det ett bevis på fascistoid skidmedia. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Smalare eller bredare twintip i pisten ?
Tillbaka
Topp