Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Smärta i knä vid löpning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Aleeex" data-source="post: 445200" data-attributes="member: 60773"><p>alltid olika åsikter om stretching/tänjning innan aktivitet... om man inte tänjer så kan du slita av musklerna direkt om du skulle springa t.ex 100m. medans du skulle få bättre respons första 10m utan tänjning, sen går muskeln troligen av om man inte mjukar upp den försiktigt innan loppet och under uppvärmningen. det är det som kallas uppvärmning. </p><p></p><p>träna knä som någon sa med sandsäckar om du inte har något "felsteg" ( pronation eller annat).</p><p></p><p>låter ändå lustigt om du får så ont av jogging? det är ju så man värmer upp oftast. men det kanske är löpning ex 20-22 min på 5km du snackar om? då håller man ganska högre tempo. jag skulle kalla 40 min för jogging på 5km.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Aleeex, post: 445200, member: 60773"] alltid olika åsikter om stretching/tänjning innan aktivitet... om man inte tänjer så kan du slita av musklerna direkt om du skulle springa t.ex 100m. medans du skulle få bättre respons första 10m utan tänjning, sen går muskeln troligen av om man inte mjukar upp den försiktigt innan loppet och under uppvärmningen. det är det som kallas uppvärmning. träna knä som någon sa med sandsäckar om du inte har något "felsteg" ( pronation eller annat). låter ändå lustigt om du får så ont av jogging? det är ju så man värmer upp oftast. men det kanske är löpning ex 20-22 min på 5km du snackar om? då håller man ganska högre tempo. jag skulle kalla 40 min för jogging på 5km. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Smärta i knä vid löpning
Tillbaka
Topp