Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smarta kläder..helst snygga oxå :P
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 431573" data-attributes="member: 32948"><p>Smarta och snygga kläder... ja herrejävlar vad det är svårt att hitta det! Man får söka med ljus och lykta för att hitta vettiga prylar idag. </p><p></p><p><strong>Peak Performance</strong> har få riktiga tekniska skalplagg, och de få de har kostar en 6 lök och ligger dessutom lite efter rent tekniskt... </p><p></p><p><strong>Norröna</strong> gör schyssta prylar, men man får köpa nya grejjer varje säsong. Har fått lappa ihop mina norrönabrallor tusen gånger... Men jag gillar de stora fickorna på brallorna grymt mycket! (Dock måste designern av årets kollektion vara färgblind...) </p><p></p><p><strong>Tierra</strong> har tydligen problem med att spotta fram snölås på sina jackor. (Nu finns det säkert en skitbra tierrajacka med snölås, men den har inte funnits i butik då jag letat i.a.f.) </p><p></p><p><strong>Haglöfs</strong> har också svårt att inse att skidåkare behöve snölås, dessutom är jag inte imponerad av deras kvalitet... Dock fräsch design i år! </p><p></p><p><strong>Klättermusen</strong> är ett skämt. Bra för friluftsnissen som hade tänkt ha jackan i 25 år. Jag tycker grejjerna är tunga och har lite knasig passform. Deras brallor har fått en del kritik... Framförallt är priserna ett skämt. Och att eVent skulle vara bättre än gore-tex får stå för dem... </p><p></p><p><strong>Sweet</strong> ser ut att ha intressanta grejjer. Dock ganska mycket baggy design och lite för lite funktion för min smak. Skulle dock vilja prova grejjerna... </p><p></p><p>Min favorit för tillfället är <strong>Arc'Teryx</strong>! Snordyrt och inte särskilt jätteflashiga grejjer, men ändå utan skogsmullestämpel på grejjerna. Finns en del balla färger faktiskt... </p><p>Framförallt är grejjerna tekniskt genomtänkta. Armar och ben är förböjda, sömmar är svetsade och tejpade, sned dragkedja vid hakan som inte skaver, fickor som går att komma åt när ryggsäcken är på. Framförallt har min egna Arc'Teryx jacka hållt i fem år, och håller lätt några år till. Under den jackans livstid kommer jag att ha avverkat ett par haglöfsbrallor, ett par norröna-brallor + att jag snart kommer köpa mitt tredje par byxor... </p><p></p><p>Blir nog Arc'Teryx för min del i fortsättningen, från topp till tå...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 431573, member: 32948"] Smarta och snygga kläder... ja herrejävlar vad det är svårt att hitta det! Man får söka med ljus och lykta för att hitta vettiga prylar idag. [b]Peak Performance[/b] har få riktiga tekniska skalplagg, och de få de har kostar en 6 lök och ligger dessutom lite efter rent tekniskt... [b]Norröna[/b] gör schyssta prylar, men man får köpa nya grejjer varje säsong. Har fått lappa ihop mina norrönabrallor tusen gånger... Men jag gillar de stora fickorna på brallorna grymt mycket! (Dock måste designern av årets kollektion vara färgblind...) [b]Tierra[/b] har tydligen problem med att spotta fram snölås på sina jackor. (Nu finns det säkert en skitbra tierrajacka med snölås, men den har inte funnits i butik då jag letat i.a.f.) [b]Haglöfs[/b] har också svårt att inse att skidåkare behöve snölås, dessutom är jag inte imponerad av deras kvalitet... Dock fräsch design i år! [b]Klättermusen[/b] är ett skämt. Bra för friluftsnissen som hade tänkt ha jackan i 25 år. Jag tycker grejjerna är tunga och har lite knasig passform. Deras brallor har fått en del kritik... Framförallt är priserna ett skämt. Och att eVent skulle vara bättre än gore-tex får stå för dem... [b]Sweet[/b] ser ut att ha intressanta grejjer. Dock ganska mycket baggy design och lite för lite funktion för min smak. Skulle dock vilja prova grejjerna... Min favorit för tillfället är [b]Arc'Teryx[/b]! Snordyrt och inte särskilt jätteflashiga grejjer, men ändå utan skogsmullestämpel på grejjerna. Finns en del balla färger faktiskt... Framförallt är grejjerna tekniskt genomtänkta. Armar och ben är förböjda, sömmar är svetsade och tejpade, sned dragkedja vid hakan som inte skaver, fickor som går att komma åt när ryggsäcken är på. Framförallt har min egna Arc'Teryx jacka hållt i fem år, och håller lätt några år till. Under den jackans livstid kommer jag att ha avverkat ett par haglöfsbrallor, ett par norröna-brallor + att jag snart kommer köpa mitt tredje par byxor... Blir nog Arc'Teryx för min del i fortsättningen, från topp till tå... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smarta kläder..helst snygga oxå :P
Tillbaka
Topp